Proiectul „Plantează o FLOARE, sădește un POM, fă-ți datoria de om” continuă și în acest an la Muzeul Satului Baia Mare - 34 minute în urmă
20 de copii din cadrul Cercului de Pictură Borșa-Vișeu de Sus vor fi prezenți la Gala Națională (lll) „România ești Tu”, unde vor fi și premiați pentru talent în arta picturii - 38 minute în urmă
La Centrul Cultural Pastoral din Sighetu Marmației puteți admira lucrările pictorului și scriitorului basarabean Leonid Popescu - 1 oră în urmă
Au început înscrierile pentru cea de-a XXV-a ediție a Festivalului de cântec francofon «Chants, sons sur scène – Qualif’ 2025» - 2 ore în urmă
Petre Dulfu – un maestru al literaturii populare - 4 ore în urmă
În curtea Catedralei Episcopale a avut loc prima întâlnire din cadrul programului catehetic „Învierea Domnului pe înțelesul copiilor” - 4 ore în urmă
Programul liturgic al ierarhilor în a două săptămână din Postul Mare - 4 ore în urmă
Colonia Pictorilor din Baia Mare, o alternativă potrivită pentru activitățile din cadrul programului Școala Altfel / Săptămâna Verde - 4 ore în urmă
APIA Maramureș organizează concurs pentru ocuparea a două posturi - 5 ore în urmă
Poliția de Frontieră Maramureș recrutează tineri în liceele din județ - 6 ore în urmă
Mai multe școli sunt interesate de introducerea folclorului ca materie opțională de studiu
În cadrul proiectului ”Școala Rădăcinilor Străbune” se continuă experimentul-pilot de includere a folclorului ca materie opțională de studiu în unitățile de învățământ.
”Este un proiect reușit și un exemplu de bună practică în implementarea orele de folclor în școli. Inițial, proiectul a fost demarat în județul Suceava și sprijinit de autoritățile și instituțiile publice, sub titulatura ”10 pentru folclor”. Am primit solicitări din alte județe pentru a le acorda sprijinul necesar în elaborarea documentațiilor necesare pentru promovarea de proiecte similare. În Maramureș, păstrarea autenticității și valorilor tradiționale a fost realizată prin studierea folclorului ca materie opțională la școlile din localitățile Călinești și Băița de sub Codru” – spunea prefectul Vasile Moldovan.
Inspectorul școlar general, Ana Moldovan, a precizat că în cadrul unor activități extrașcolare au avut loc acțiuni de promovare a folclorului la unități de învățământ din Sighetu Marmației și Tăuții Măgherăuș. De asemenea, școli din Vadu Izei, Bogdan Vodă, Șieu, Vișeu de Sus și-au exprimat opțiunea pentru studierea opțională a folclorului.
Proiectul a fost inițiat de Măriuca Verdeș, aceasta implicându-se în activitățile de păstrare a culturii satului tradițional maramureșean, prin atragerea meșterilor populari în proiect pentru a-i învăța pe elevi cum e cu artzanatul. O altă inițiativă a fost de elaborare a materialelor pentru publicarea a două volume dedicate vopsirii vegetale și cămășilor tradiționale maramureșene. Valorile satului tradițional maramureșean și cultura populară autentică au fost promovate în cadrul unor acțiuni la nivel național, dar și la Bruxelles.
Foto: arhivă