Veste excelentă pentru Maramureș și pentru iubitorii de trenuri istorice - 26 minute în urmă
40 de ani de când Minaur a câștigat Cupa IHF, în finala cu Zaporoje - 48 minute în urmă
Tradițiile românești de Paști, prezentate cu succes la Expo 2025 Osaka - 1 oră în urmă
În prag de sărbători: Polițiștii din Suciu de Sus și elevii aflați în practică s-au mobilizat și au adus zâmbete unor familii nevoiașe - 1 oră în urmă
„Danț la șură” în Satulung în această după-amiază - 2 ore în urmă
De Ziua cărții, la Cărturești - 2 ore în urmă
Mesajul de Paște care a scandalizat SUA - 4 ore în urmă
Alexandru Filipașcu – istoric, preot, cărturar și martir al Maramureșului - 4 ore în urmă
”Joc în sat” la Inău și Fântânele - 14 ore în urmă
Acțiune a salvamontiștilor în sprijinul unui ucrainean rătăcit în Munții Maramureșului - 19 ore în urmă
Recuperare psihologică la Esperando
În cadrul Centrului de Recuperare Esperando, serviciul de intervenție este bazat pe o colaborare foarte strânsă între specialiști și familie. Aceștia trebuie să coopereze pe întreg parcursul terapiei, de la evaluare și până la integrarea persoanei în comunitate. Terapia de recuperare nu se referă exclusiv la programul aplicat de specialiști în cadrul centrului; ea se extinde și în viața de zi cu zi a copilului, devenind un mod de viață. Intervenția de recuperare presupune mai multe etape.
- Evaluare: a abilităților cognitive – se referă la capacitatea copilului/persoanei de procesare a informației, în principal la atenție, memorie, categorizare, planificare și rezolvarea de probleme; a abilităților de comunicare – limbajul (exprimare și comprehensiune); a abilităților motrice – vizează fluența și controlul mișcărilor mușchilor corpului (motricitatea grosieră și motricitatea fină); a abilităților sociale – abilitățile copilului/persoanei de a-și modela comportamentul, pentru a realiza interacțiuni sociale funcționale cu ceilalți; a abilităților/competențelor de autonomie personală – capacitatea de a rezolva independent probleme;
- Stabilirea unui plan de lucru/intervenție.
- Evaluarea periodică și adaptarea planului de intervenție potrivit nevoilor persoanei/copilului.
- Consilierea părinților/aparținătorilor privind planul de lucru, metodele de lucru, progresul copilului sau orice schimbare apare pe parcursul procesului terapeutic. Părintele poate participa ori de câte ori dorește la terapie, beneficiind și de îndrumare privind modul în care să lucreze acasă cu copilul.
”Un lucru foarte important este că, pe întregul proces terapeutic, nu ne concentrăm pe dizabilitatea persoanei, ci pe potențialul acesteia” – spun cei de la Esperando.