Donație prețioasă pentru Casa Muzeu din Rogoz - 33 minute în urmă
19 polițiști maramureșeni au ieșit la pensie la final de 2024 - 2 ore în urmă
PS Iustin: „Mulțumim cu evlavie smerită în genunchi Bunului Dumnezeu pentru binecuvântările pe care le-am primit în anul ce a trecut” - 2 ore în urmă
Editorialul de miercuri: Biserica din Bogdan Vodă - 3 ore în urmă
Valea Sibila de la Strâmbu-Băiuț – Valea Zeiței - 4 ore în urmă
După 18 ani de la integrarea în Uniunea Europeană, România a intrat în Schengen - 4 ore în urmă
Pr. Adrian Dobreanu: 1 ianuarie, întreită sărbătoare la început de an - 8 ore în urmă
Mocănița, bucuria turiștilor pe perioada Sărbătorilor de iarnă - 14 ore în urmă
În prima zi din an este sărbătorit Sfântul Vasile cel Mare - 16 ore în urmă
Mesaje pornite din suflet, de la Oameni care fac cinste Maramureșului - în urmă
Asociațiile elevilor solicită Ministerului Educației să achiziționeze tablete și abonamente la internet pentru elevii din mediile dezavantajate
Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM) și Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE) trag un semnal de alarmă privind modul în care școala online funcționează, în contextul suspendării cursurilor definitiv pentru acest an școlar.
Luni, 27 aprilie, Președintele României, Klaus-Werner Iohannis, a anunțat că elevii nu se vor mai întoarce la școală în anul școlar 2019-2020, iar orele vor continua în mediul online până la data de 12 iunie, când s-ar fi terminat în mod normal cursurile. În aceeași zi, ministrul educației și cercetării, Monica Cristina Anisie, menționa următoarele:
- se anulează susținerea tezelor din semestrul al II-lea;
- competențele digitale și cele pentru limba modernă studiată se vor susține după examenul de Bacalaureat;
- elevii din anii terminali pot reveni la orele de curs începând cu data de 2 iunie, cu mențiunea că într-o sală de clasă vor fi maximum 10 elevi;
- materia din această perioadă va fi recuperată în primul semestru al anului școlar 2020-2021.
Reprezentanții elevilor consideră că autoritățile trebuie să înceapă de urgență procedura unei achiziții publice, deoarece aruncarea responsabilității către inspectoratele școlare va izola în continuare elevii din mediile rurale sau proveniți din familii cu posibilități materiale reduse de educație și va face imposibilă respectarea dreptului la educație gratuită.
De asemenea, emiterea unui ordin de ministru de către ministrul educației, pentru a reglementa metodele de folosire a platformelor de e-learning este necesară, întrucât învățarea trebuie să se realizeze unitar în toate instituțiile de învățământ. Mai mult de atât, realizarea ghidurilor metodologice trebuie făcută având în vedere faptul că semestrul I a avut mai puține săptămâni, iar ritmul de predare este deja unul alert.
Enumerăm întrebările pe care principalii actori din educație le-au adresat, întrebări ce necesită clarificări, astfel încât încheierea mediilor și rezultatele examenelor naționale să nu fie afectate în mod negativ:
- Cum se va realiza învățarea la distanță pentru elevii fără acces la un dispozitiv conectat la internet?
- Ce se întâmplă cu acordarea burselor școlare?
- Unde nu există numărul necesar de note pentru încheierea mediei, cum se va realiza acest lucru?
- Cum se vor rezolva situațiile de corigență?
- Când și în ce condiții se vor susține examenele de bilingv și cele practice de la filiera vocațională?
- Care va fi durata unei ore de curs, respectiv numărul maxim de ore pe care elevii îl vor petrece în fața dispozitivelor?
Suntem total nemulțumiți de atitudinea ignorantă a guvernanților și le cerem să înceapă în regim de urgență procedura unei achiziții publice de tablete și abonamente la internet, pentru a face posibilă punerea în aplicare a învățământului la distanță pentru elevii din mediile dezavantajate, ale căror familii nu au posibilități materiale pentru a cumpăra un dispozitiv conectat la internet. Totodată, în contextul unui nou val al pandemiei din toamna următorului an școlar, aceste tablete vor putea fi folosite în cazul suspendării cursurilor.
Așadar, asociațiile elevilor din Constanța, București și Ilfov, Maramureș și Vâlcea, solicită Ministerului Educației și Cercetării să achiziționeze tablete și abonamente la internet pentru elevii din mediile dezavantajate și să emită un ordin de ministru care să prezinte clar cum se va încheia acest an școlar.