S-a stins din viață filosoful maramureșean Aurel Ion Brumaru - 2 ore în urmă
Cursuri de planorism și parașutism la Aeroclubul Baia Mare - 4 ore în urmă
„Magia culorilor”: Cercul de pictură din Vișeu de Sus a organizat un eveniment deosebit pentru a marca cei 8 ani de la înființare - 4 ore în urmă
În timp ce se afla în timpul liber, un polițist al Penitenciarului Baia Mare a prins un hoț - 5 ore în urmă
„Joc în Sat” la Căminul Cultural Văleni - 16 ore în urmă
Mâncăruri aruncate la tomberoane după sărbători - 17 ore în urmă
Biserica prăznuiește pe 6 ianuarie, Botezul Domnului sau Boboteaza - 18 ore în urmă
Aghiasma de la Bobotează se poate consuma dimineața, pe stomacul gol, timp de opt zile - în urmă
„Jocul Onceștenilor” ajunge la ediția 58; Muzica și voia bună va fi asigurată de artiști de renume - în urmă
Eveniment special organizat de CJCPCT Maramureș de „Ziua Culturii Naționale” - 1 zi în urmă
ISJ Maramureș: Informare cu privire la întocmirea planului de școlarizare pentru clasa a IX-a, anul școlar 2021-2022
În cadrul ședinței Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Maramureș, care a avut loc luni, 25 ianuarie, ca urmare a modificării numărului de elevi/clasă, stabilit prin Ordinul ministrului educației, nr. 3164/21.01.2021, prin care se aprobă Metodologia privind fundamentarea cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat, a fost analizată situația actualizată la nivelul județului Maramureș, în cadrul unui dialog cu partenerii instituționali.
La întâlnirea de lucru au fost invitați reprezentanți ai Sindicatului Liber din Învățământ Maramureș, ai Sindicatului din Învățământul Preuniversitar „Spiru Haret” Maramureș, ai Asociației Elevilor din Maramureș, ai Consiliului Județean al Elevilor Maramureș, ai părinților.
A fost subliniată importanța aplicării unor criterii clare, unitare la nivelul județului Maramureș, criterii obiective, ancorate în legislație și în realitatea actuală, în vederea proiectării unui plan de școlarizare realist, pentru anul școlar 2021-2022.
Contextul este determinat de un deficit de 1.391 de elevi, care nu se vor regăsi în bănci, în clasa a IX-a, în anul școlar viitor.
Criteriile propuse sunt: criteriul geografic și al rezidenței; criteriul socio-economic, al relevanței educației (investigarea necesarului de specializări solicitat pentru școlarizare în învățământul liceal, filiera teoretică, pentru a oferi acces pe piața muncii sau în învățământul superior; corelarea și echilibrarea cifrelor de școlarizare pe filiere și profile; analizarea solicitărilor exprimate de operatorii economici pentru valorificarea tradiției locale și a potențialului de dezvoltare socio-economică, obligatoriu corelate cu posibilitățile de inserție socio-profesională, în proiectarea ofertei de formare profesională); criteriul reprezentativității învățământului tehnic în raport cu cel teoretic și vocațional.
Reprezentanții partenerilor educaționali ai ISJ Maramureș au apreciat că trebuie susținut învățământul profesional și tehnic, pentru că societatea are nevoie de specialiști conform cu nevoile și cerințele agenților economici. S-a arătat că alegerea unui liceu se face, adesea, pornind de la o preferință sau de la o prejudecată a părinților și nu de la nevoile și aptitudinile reale ale copiilor.
Inspectoratul Școlar Județean Maramureș depune eforturi de identificare a unei soluții oneste și echilibrate pentru definitivarea proiectului planului de școlarizare în contextul actualelor reglementări.