Share
La Vișeu de Sus: Inițiere în programare cu roboțelul Ozobot

La Vișeu de Sus: Inițiere în programare cu roboțelul Ozobot

În această perioadă, elevii clasei a II-a B de la Școala Gimnazială nr. 7 Vișeu de Sus au beneficiat de proiectul „Inițiere în programare cu Ozobot”, propus de Clubul Rotary Vișeu de Sus și coordonat de prof. înv.primar Gabriela Krișan. Proiectul a câștigat finanțare prin programul Meet and Code, susținut la nivel european de compania de software SAP.

În România, programul este coordonat pentru al 5-lea an consecutiv de Asociația Techsoup și susține evenimente online de tehnologie și programare aliniate cu misiunea inițiativei Comisiei Europene: Europe Code Week.
Programul Meet and Code are scopul de a familiariza copiii și tinerii cu vârsta între 8 și 24 de ani cu lumea tehnologiei și a programării. Evenimentele trebuie să arăte cât de accesibilă și interesantă poate fi programarea și cum poate fi utilizată pentru a aduce la viață idei noi.

Participanții la evenimente învață cum funcționează tehnologia și care este impactul pe care aceasta îl are în viața noastră de zi cu zi. Inițiativa Meet and Code sprijină evenimente de tehnologie și programare în următoarele țări: România, Austria, Belgia, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Cipru, Republica Cehă, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franța, Garmania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Kazahstan, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Elveția, Regatul Unit și Ucraina.

„Inițiere în programare cu Ozobot” s-a adresat elevilor clasei a II-a de la Școala Gimnazială nr. 7 care nu au desfășurat până acum activități de coding și și-a propus să-i introducă în fascinanta lume a tehnologiei, științei, matematicii. În acest mod, elevii au înțeles de la coordonatorul proiectului, prof.înv.primar Gabriela Krișan, cu sprijinul roboțelului interactiv Ozobot achiziționat prin intermediul finanțării obținute, modul de reprezentare a algoritmilor pentru a rezolva probleme și situații din viața cotidiană. Programarea presupune rezolvarea unor comenzi pas cu pas, repetarea comenzilor în situații diferite, pași repetitivi. Ozobotul a fost introdus inițial folosind trasee, markere și coduri – ozocoduri. Au urmat activități de prezentare a modurilor simple de coding.

”Programul Meet and Code ne-a ajutat să pătrundem în lumea tehnologiei într-un mod plăcut, prin joacă și coduri de culori. Curiozitatea de a afla ce comenzi stau în spatele unui calculator care funcționează, a unui roboțel care se mișcă, ne-a împins spre cunoaștere, dorință și implicare activă a tuturor participanților. Programarea are la bază anumite coduri, în cazul nostru, a celor mici, codurile simple de culori.

Deși pare destul de complicat la prima vedere, după ce copiii observă că pot manevra/întoarce Ozobotul cum doresc, doar pe baza unor coduri scrise de culori, totul devine deja extrem de interesant și fiecare se străduiește să caute soluții, să îndrepte greșeli și să ajungă la final. Noi am încercat să îmbinăm matematica și tehnologia și să învățăm rotunjirea numerelor până la 1000, mișcând ozobotul pe drumul corect (stânga/dreapta), desenând o intersecție. Foarte repede au notat codurile de culori și au descoperit codul corect pentru a ajunge la destinație (numărul cel mai apropiat).

Astfel de exerciții le-au stimulat gândirea critică. Fiindcă scrierea codurilor și folosirea acestora implică repetitivitate și combinare corectă, ne-am propus să învățăm și înmulțirea numerelor naturale (adunarea repetată) cu acest prieten nou, Ozobotul”, a afirmat doamna prof. Gabriela Krișan, cooonatorul proiectului.


Acum poți urmări știrile DirectMM și pe Google News.



Lasă un comentariu