Artistul Paul Surugiu (Fuego) va concerta la începutul primăverii, la Baia Mare - 8 ore în urmă
Activitate a elevilor Liceului „Emil Racoviță,” dedicată marelui poet Mihai Eminescu - 9 ore în urmă
O nouă acțiune de căutare-salvare a Salvamont Maramureș - 9 ore în urmă
Programul Preasfințitului Părinte Timotei Sătmăreanul pentru duminică, 12 ianuarie - 10 ore în urmă
Cuvântul „MULȚUMESC” este sărbătorit pe tot globul, la data de 11 ianuarie - 10 ore în urmă
Psiholog psihoterapeut Cecilia Ardusătan: Liniștea care construiește încredere - 13 ore în urmă
În Ruscova se organizează „An Nou pe rit vechi” - 15 ore în urmă
În Târgu Lăpuș se va construi o creșă - 15 ore în urmă
Cum va fi marcată Ziua Culturii Naționale la Facultatea de Litere din Baia Mare - 16 ore în urmă
Artistul Florin Ștefan va susține un recital deosebit de nai la Muzeul Județean de Artă «Centrul Artistic Baia Mare» - 16 ore în urmă
29 ianuarie- Ziua Internațională a Automobilului
Istoria automobilului avea să înceapă, într-o zi de 29 ianuarie, acum 138 de ani.
Karl Benz terminase și înregistrase proiectul său care consta într-un vehicul propulsat de un motor cu benzină. I-a dat denumirea de Motorwagen.
Inginerul Benz inventa vehiculul cu trei roți, propulsat de un motor cu explozie în patru timpi, care funcționa cu benzină. A fost concepută doar pentru doi pasageri.
După această invenție s-au luat și cei care au realizat mașinile vremurilor noastre, ce au în componența lor supapele de admisie mecanice, diferențialul și aprinderea electronică.
Se spune că la reprezentație, în ziua de 3 iulie 1886, zgomotul făcut de motor a speriat calul unui măcelar care a răsturnat produsele din căruță și a rănit vizitiul.
Benz nu s-a descurajat și, mai târziu a prezentat și modele mai silențioase, propunând amplasarea unor stații de benzină în unele intersecții, astfel, nefiind nevoie ca rezervorul mașinii să fie prea mare.
Astăzi, tehnologia a avansat atât de tare, încât putem vorbi despre mașini fără șofer, care pot fi mai pricepute la condus decât mulți oameni.
Viitorul mașinilor fără șofer nu se bazează doar pe navigarea pe șosele, ci și pe reacția la situații noi.
Lăcrimioara ZOTA