Les Deux Alpes – pânza albă a munților unde Iolanda Griga Gherghel pictează vise de iarnă - 5 ore în urmă
Meșterul popular Vasile Borodi din Sârbi confecționează clopuri de peste 40 de ani - 9 ore în urmă
Se organizează șezătoare la Boiu Mare; Deți Iuga, invitat special - 9 ore în urmă
„Vișeu de Jos – Etnografie și Folclor”: Apariție editoarială la 660 de ani de atestare documentară a Vișeului de Jos - 9 ore în urmă
Majorare de 5-8% a tarifelor abonamentelor Orange - 10 ore în urmă
La Teatrul Municipal Baia Mare are loc premiera unui spectacol menit să celebreze personalitatea lui Hollósy Simon - 10 ore în urmă
Dicționarul Centrului Artistic Baia Mare. Artiștii Școlii Hollósy (XVII) - 11 ore în urmă
Donald Trump deschide un nou teatru de război - 11 ore în urmă
Istoria și Geografia riscă să devină materii opționale - 11 ore în urmă
Tradiții: Ziua ursului aduce speranța primăverii în Maramureș - 11 ore în urmă
Pas important pentru realizarea Drumului Expres Cluj – Dej; Se va circula cu 120 km/h
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a trimis ieri, 30 ianuarie, la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) documentaţia necesară atribuirii contractului pentru studiul de fezabilitate pentru construirea Drumului Expres Cluj – Dej.
CNAIR a trimis la ANAP și documentaţia necesară atribuirii contractelor pentru studiile de fezabilitate aferente construirii Drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj şi Drumului Expres Cluj – Dej.
Prin construcţia celor două sectoare de mare viteză se au în vedere mai multe obiective, printre care asigurarea accesului la reţeaua TEN-T de bază şi la reţeaua extinsă, prin construcţia coridoarelor de legătură naţională, asigurarea unei reţele de transport rutier sigure şi operaţionale, care să contribuie la reducerea numărului de accidente rutiere şi la reducerea timpilor de călătorie, îmbunătăţirea condiţiilor pentru transportul de mărfuri, asigurarea spaţiilor de parcare şi de odihnă pentru participanţii la trafic şi asigurarea măsurilor de siguranţă pentru transportatori, conform cerinţelor UE.
Cele două Contracte vor fi finanţate prin Programul Transport (PT) 2021-2027.
Planul este ca acest drum expres, inclus în Masterplanul General de Transport, să continue spre Bistrița și spre Baia Mare, bifurcându-se astfel de la Dej.
Harta prezentată de ministrul Drulă este doar un draft și nu reprezintă traseul final.
Drumurile expres nu au benzi de siguranță, iar viteza maximă la câmpie (120km/h), au cel puțin două benzi pe sens, ocolesc localitățile, nu au benzi de siguranță și nu se intersectează cu altă cale de transport.
Realizarea drumurilor expres ar costa cu o treime mai puțin decât autostrăzile, iar pe viitor pot fi upgradate la nivel de autostradă, potrivit stiridecluj.ro.