Share
6 martie-Ziua Europeană a Vorbirii și a Terapiei de Limbaj

6 martie-Ziua Europeană a Vorbirii și a Terapiei de Limbaj

Scopul inițiativei acestei zile a fost de a crește gradul de conștientizare al tulburărilor de limbaj și a scoate în evidență importanța rolului specialiștilor în recuperarea acestora. Pe 6 martie, logopezii din toată Europa se vor reuni pentru a organiza ateliere de lucru, sesiuni de instruire, mediatizare și conferințe, pentru a face cunoscute cât mai bine și de cât mai mulți oameni tulburările de limbaj. S-a considerat esențial să se dezvolte comunicarea cu privire la tulburările de comunicare, efectul lor asupra sănătății umane, drepturile pacienților cu tulburări de comunicare și modalitățile de a le ajuta. Obiectivul comun este acela de a lucra împreună, pentru a avea un impact dinamic asupra promovării sănătății și bunăstării copiilor și adulților cu tulburări de limbaj în întreaga Europă.

Mesajul acestei zile este că prevenirea tulburărilor de comunicare poate avea loc prin împărtășirea cunoștințelor și a experienței în întreaga Europă.

Un studiu publicat in 2011 in Pub Med, care a fost efectuat pe mai mult de 700 de copii cu dificultăți de vorbire sau de limbaj, a arătat că, un număr de 6 sedințe de logopedie, realizate pe parcursul a 6 luni, a imbunătățit semnificativ performanța comunicarii. Un alt studiu din 2019, care a analizat efectele logopediei asupra adulților care au suferit un accident vascular cerebral și au dezvoltat afazie, a sugerat că logopedia este eficientă in tratarea acestor probleme de comunicare, imbunătățind abilitătățile de comunicare.

O evaluare logopedica poate fi necesara in urmatoarele situatii:

  • Când dificultățile de limbaj afectează calitatea vieții
  • Când tulburările de limbaj fac parte dintr-un tablou clinic mai complex, fiind asociate altor simptome sau diagnostice
  • La recomandarea altor specialiști: psiholog, psihiatru, neurolog, ORL-ist, etc.
  • În cazul copiilor cu dificultăți de exprimare a unui sunet izolat sau a unui grup de sunete prin omitere sau înlocuire
  • În cazul copiilor sau adulților cu dislexie, disgrafie, discalculie, auz fonematic deficitar, etc.

Lăcrimioara ZOTA


Acum poți urmări știrile DirectMM și pe Google News.



Lasă un comentariu