Victoria Darvai – prima interpretă profesionistă din nordul țării - 2 ore în urmă
Îndrăgitele artiste Suzana și Daciana Vlad au primit butonul de argint pentru numărul mare de abonați de Youtube - 5 ore în urmă
Prof. dr. Ioan Dorel Todea, despre Hollósy Simon și fondatorii „Școlii de Pictură Băimărene” - 8 ore în urmă
La Borșa: Schi nocturn gratuit pentru localnici și turiști - 9 ore în urmă
La Șuior se deschide oficial sezonul de schi - 9 ore în urmă
Voluntarii de la Crucea Roșie-Filiala Maramureș au adus bucurie de sărbători, în casele multor familii din mediul rural - 11 ore în urmă
Subvenții APIA pentru crescătorii de vaci de lapte, în anul 2025 - 12 ore în urmă
Îndrăgita crainică TV Sanda Țăranu împlinește 86 de ani - 13 ore în urmă
Obiceiuri, tradiții și superstiții de Sfântul Ioan Botezătorul - 13 ore în urmă
Praznicul Botezului Domnului la Catedrala Episcopală din Baia Mare - 14 ore în urmă
Adeverința de înlocuire a cardului de sănătate va avea termen de valabilitate prelungit
Un proeict de lege vizează prelungirea valabilității adeverinței care înlocuiește cardul de sănătate (emisă în cazul pierderii, furtului sau deteriorării). Documentul înlocuiește cardul de sănătate, dar perioada lui de valabilitate în prezent este limitată la 60 de zile. Astfel, dacă apar întârzieri la emiterea duplicatului, adeverința care îl înlocuiește expiră, iar asiguratul nu mai poate beneficia de serviciile medciale.
Pentru ca astfel de situații să fie evitate, Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) propune acum, printr-un proiect aflat în dezbatere publică, extinderea valabilității adeverinței până la data emiterii cardului duplicat.
După cum apare în Ordinul CNAS 98/2015, până la eliberarea cardului duplicat, dovada calității de asigurat se face cu adeverința de înlocuire a cardului național, care poate fi eliberată de către casa de asigurări de sănătate la care asiguratul este luat în evidență.
Pentru a nu apărea situații în care, din cauza unor întârzieri în emiterea noului card, asiguraților să le expire adeverința și să nu poată beneficia de servicii medicale, proiectul de ordin al CNAS stabilește că adeverinţa va fi valabilă până la data emiterii cardului duplicat.
Același proiect stabilește că, pentru punerea în aplicare a noilor reguli, casele de asigurări de sănătate publică vor trebui să afișeze pe paginile proprii de internet o adresă de poștă electronică pentru transmiterea cererilor și a documentelor pentru eliberarea cardului duplicat prin mijloace electronice de comunicare la distanță.
Pentru a se putea aplica, proiectul de ordin trebuie semnat de președintele CNAS și publicat în Monitorul Oficial.