Donație prețioasă pentru Casa Muzeu din Rogoz - 9 minute în urmă
19 polițiști maramureșeni au ieșit la pensie la final de 2024 - 2 ore în urmă
PS Iustin: „Mulțumim cu evlavie smerită în genunchi Bunului Dumnezeu pentru binecuvântările pe care le-am primit în anul ce a trecut” - 2 ore în urmă
Editorialul de miercuri: Biserica din Bogdan Vodă - 2 ore în urmă
Valea Sibila de la Strâmbu-Băiuț – Valea Zeiței - 3 ore în urmă
După 18 ani de la integrarea în Uniunea Europeană, România a intrat în Schengen - 3 ore în urmă
Pr. Adrian Dobreanu: 1 ianuarie, întreită sărbătoare la început de an - 7 ore în urmă
Mocănița, bucuria turiștilor pe perioada Sărbătorilor de iarnă - 14 ore în urmă
În prima zi din an este sărbătorit Sfântul Vasile cel Mare - 15 ore în urmă
Mesaje pornite din suflet, de la Oameni care fac cinste Maramureșului - 19 ore în urmă
O nouă obligație pentru șoferi, din iulie 2024
Pentru Uniunea Europeană, siguranța rutieră a devenit una dintre priorități. În ciuda numeroaselor acțiuni întreprinse pentru ameliorarea situației, accidentele continuă să se producă, punând viața a mii de oameni în pericol în fiecare an. Ca răspuns, Uniunea Europeană a decis să introducă noi reglementări privind vehiculele și circulația rutieră. Unul dintre pașii cheie în această strategie va fi o nouă obligație pentru toți șoferii, care va intra în vigoare din iulie 2024.
Începând cu 7 iulie 2024, camerele de marșarier vor deveni obligatorii pentru mașinile noi. Acestea au rolul de a preveni coleziunile cu persoane și obiecte din spatele vehiculului. În primă etapă obligația se aplică vehiculelor noi. Dar se va aplica și mașinilor mai vechi care sunt vândute după data introducerii regulamentului. Acestea trebuie apoi echipate cu o cameră de marșarier funcțională și/sau senzori corespunzători. Dacă un șofer cumpără o mașină mai veche cu o cameră de marșarier și senzori existente, trebuie să se asigure că dispozitivul funcționează corect, altfel s-ar putea confrunta cu amenzi.
Această cameră este doar un ajutor care oferă șoferilor o orientare mai bună la parcare și la ieșire. În cazul unui accident, nu va proteja șoferii de pedepse și amenzi. Dacă sistemul eșuează, șoferul poate fi singurul răspunzător pentru daune.
Lăcrimioara ZOTA