Share
Schimbări importante în modul de completare a actelor de stare civilă

Schimbări importante în modul de completare a actelor de stare civilă

Începând cu anul 2025, certificatele de naștere, de căsătorie și de deces urmează să fie tipărite pe formulare electronice speciale, nemaifiind completate de mână. Inițial se stabilise termenul de 24 septembrie 2024, pentru trecerea la un sistem informatizat pentru toate actele de stare civilă, dar a fost amânat recent pentru 31 martie 2025. Aceste măsuri sunt prevăzute în Ordonanța nr.111/2024 pentru completarea legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, publicată pe 13 septembrie, în Monitorul Oficial.

O schimbare majoră va intra în vigoare începând cu 31 martie 2025. Registrul de stare civilă exemplarul I urmează să fie completat informatic și păstrat în Registrul de stare civilă exemplarul I pe suport hârtie. Până la această dată, certificatele de naștere, căsătorie și deces se întocmesc manual în registre de stare civilă, în două exemplare originale, utilizând cerneală specială de culoare neagră. Exemplarul I al actelor de stare civilă întocmite la misiunile diplomatice și oficiile consulare de carieră ale României pot fi completate și în sistem informatic. Prin excepție, exemplarul II al actelor de stare civilă se întocmește în format electronic, dacă autoritățile publice locale au emis electronic exemplarul II al actelor de stare civilă.

Lăcrimioara ZOTA


Acum poți urmări știrile DirectMM și pe Google News.



Lasă un comentariu