Share
Campanie națională de educare și conștientizare cu privire la factorii de risc pentru bolile cardiovasculare

Campanie națională de educare și conștientizare cu privire la factorii de risc pentru bolile cardiovasculare

În luna decembrie, Institutul Naţional de Sănătate Publică derulează o campanie care vizează creşterea gradului de informare şi conştientizare privind problematica bolilor cardiovasculare, având ca ţintă implicarea activă a fiecărei persoane în deciziile referitoare la menţinerea şi îmbunătăţirea propriei sănătăţi. Campania urmăreşte creşterea nivelului de informare şi conştientizare privind factorii de risc metabolici, precum hiperglicemie, dislipidemii, HTA, parametri care reflectă factorii de risc cardiovascular, importanţa respectării recomandărilor şi tratamentului prescris de medic. Se promovează, totodată, adoptarea unui stil de viaţă sănătos, de timpuriu, la preşcolari şi şcolari, comportamentele sanogene formându-se devreme în copilărie.

„Bolile cardiovasculare şi cerebrovasculare (BCV) continuă să rămână principala cauză de morbiditate şi mortalitate în lume, reprezentând o provocare semnificativă pentru sănătatea publică. La nivel global, se observă o creştere importantă a proporţiei bolilor cardiovasculare, consecinţa a îmbătrânirii populaţiei, de la 40% la adulţii cu vârste cuprinse între 40 şi 59 de ani, la 75% la cei cu vârsta cuprinsă între 60 şi 79 de ani şi la 86% la cei peste 80 de ani”, transmite INSP. Conform statisticilor, decesele cauzate de bolile cardiovasculare şi cerebrovasculare rămân alarmant de ridicate ca număr şi se estimează că, la nivel global, în 2030 vor atinge cifra de 23 milioane, deşi ratele generale ale mortalităţii s-au redus în ultimele decenii, indică INSP.

INSP subliniază că renunţarea la fumat, reducerea cantităţii de sare, consumul de fructe şi legume în cantitate optimă, activitatea fizică regulată şi evitarea consumului excesiv de alcool reduc semnificativ riscul apariţiei bolilor cardiovasculare.

Lăcrimioara ZOTA


Acum poți urmări știrile DirectMM și pe Google News.



Lasă un comentariu