Alocațiile de stat pentru copii vor crește de la 1 ianuarie 2025 - 4 ore în urmă
Mulți turiști au ales să petreacă Crăciunul la pensiunile din Maramureș - 4 ore în urmă
Programul ierarhilor maramureșeni, duminică, 29 decembrie - 9 ore în urmă
Se fac înscrieri la Raliul Zăpezii, aflat la cea de-a XV a ediție - 9 ore în urmă
Patinoarul, distracția copiilor aflați în vacanță - 10 ore în urmă
Florian Mătăsaru, dirijorul Fanfarei Municipale, împlinește astăzi o frumoasă vârstă - 14 ore în urmă
Călătoria lui Anton Joseph la Nürnberg pe vremea COVIDULUI-19 – proză scurtă de Marian Ilea - 14 ore în urmă
Ce putem face cu mâncarea care ne-a rămas după Masa de Crăciun - 15 ore în urmă
Elevii Ansamblului „Flori de Maramureș”, participanți ai Festivalului de datini și obiceiuri de iarnă „Marmația” - 15 ore în urmă
Tinerii parohiei Dumbrăvița duc tradiția mai departe; Au colindat întreg satul, aducând bucurie și lumină prin scenetele tradiționale „Irod” și „Irodaş” - 1 zi în urmă
Elevii români, pe una dintre primele poziții în clasamentul internațional Timss 2023 la matematică.
Elevii români au înregistrat un progres remarcabil în clasamentul internațional Timss 2023 la matematică. Cu un scor de 542 de puncte, ei s-au clasat pe una dintre primele poziții în Uniunea Europeană, devansând țări cu tradiție în educație precum Suedia și Germania. În România, 9% dintre elevi se încadrează în categoria celor cu performanțe ridicate. Clasamentul general rămâne dominat de țările asiatice, cu Singapore și Coreea în frunte.
Evaluarea internațională Timss, care măsoară cunoștințele la matematică și științe ale elevilor din 58 de țări, a scos la iveală și alte aspecte interesante. În timp ce unele țări precum Statele Unite și Portugalia au înregistrat scăderi semnificative, Anglia și Polonia au făcut progrese notabile. În contrast, Franța, una dintre marile puteri economice ale Europei, se află la coada clasamentului european, cu doar 484 puncte. Țara se confruntă cu probleme serioase în educația matematică: 15% dintre elevii francezi nu stăpânesc competențele de bază, în timp ce doar 3% ating performanțe înalte.
Lăcrimioara ZOTA