S a stins din viață filosoful maramureșean Aurel Ion Brumaru - 15 secunde în urmă
Cursuri de planorism și parașutism la Aeroclubul Baia Mare - 2 ore în urmă
„Magia culorilor”: Cercul de pictură din Vișeu de Sus a organizat un eveniment deosebit pentru a marca cei 8 ani de la înființare - 2 ore în urmă
În timp ce se afla în timpul liber, un polițist al Penitenciarului Baia Mare a prins un hoț - 3 ore în urmă
„Joc în Sat” la Căminul Cultural Văleni - 14 ore în urmă
Mâncăruri aruncate la tomberoane după sărbători - 14 ore în urmă
Biserica prăznuiește pe 6 ianuarie, Botezul Domnului sau Boboteaza - 16 ore în urmă
Aghiasma de la Bobotează se poate consuma dimineața, pe stomacul gol, timp de opt zile - 19 ore în urmă
„Jocul Onceștenilor” ajunge la ediția 58; Muzica și voia bună va fi asigurată de artiști de renume - 19 ore în urmă
Eveniment special organizat de CJCPCT Maramureș de „Ziua Culturii Naționale” - în urmă
„E timpul să nu mai dăm și noi ceva” este noul slogan al campaniei naţionale de prevenire a corupţiei, lansată de DGA
Ieri, 13 decembrie 2024, Direcţia Generală Anticorupţie (DGA), în parteneriat cu platforma Stop Contrabanda iniţiată de BAT România, a lansat campania naţională de prevenire a corupţiei, cu sloganul „E timpul să nu mai dăm și noi ceva”. Scopul principal al campaniei este de a creşte gradul de conştientizare asupra fenomenului corupţiei şi de a descuraja practicile de dare şi luare de mită, subliniind consecinţele legale şi sociale grave ale acestor fapte. Sloganul campaniei, „E timpul să nu mai dăm și noi ceva” a fost conceput pentru a contracara o mentalitate eronată potrivit căreia succesul sau rezolvarea unor situaţii se pot obţine şi prin mijloace nelegale.
În centrul campaniei se află o serie de iniţiative de comunicare care explică într-un limbaj simplu, accesibil şi direct riscurile la care se expun cei care aleg să ofere sau să accepte mită. Un studiu criminologic realizat de Ministerul Justiţiei împreună cu DGA indică faptul că valorile morale şi educaţia sunt principalii factori care pot preveni implicarea în fapte de corupţie. Aproape 68% dintre respondenţi consideră că educaţia joacă un rol esenţial în descurajarea acestor practici. În acest context, campania îşi propune să contribuie la schimbarea percepţiei publice şi să întărească ideea că un comportament integru este nu doar posibil, ci şi necesar.
Corupţia afectează familia, locul de muncă şi comunitatea, iar efectele sale se resimt pe termen lung.
Lăcrimioara ZOTA