Vize anuale obținute pe loc, pe raza municipiului Baia Mare - 53 minute în urmă
Aeroportul din Cluj Napoca a introdus o nouă destinație - 1 oră în urmă
Prima întâlnire din 2025 a membrilor Cenaclului Scriitorilor din Maramureș - 2 ore în urmă
Sunteți invitați să descoperiți expozițiile Centrului Cultural Pastoral Sfântul Iosif Mărturisitorul din Sighetu Marmației - 3 ore în urmă
În Maramureș sunt disponibile 94 de locuri de muncă - 3 ore în urmă
Fila manuscrisă religioasă, copiată de Ioniță Voița Suceveanul, datează din anul 1766 - 3 ore în urmă
Băița va avea o bază sportivă modernă - 5 ore în urmă
Maramureșul, vizitat de artistul fotograf francez Charles Fréger - 5 ore în urmă
Pe 10 ianuarie, România sărbătorește ZIUA MATEMATICII, INFORMATICII ȘI ȘTIINȚELOR NATURII - 15 ore în urmă
Festivalul internațional de colinde, datini și obiceiuri de iarnă la ucraineni a ajuns la cea de-a XXXII-a ediție - 16 ore în urmă
Unde reclamăm încălcarea drepturilor de cetățean european
Pentru a veni în întâmpinarea persoanelor fizice şi juridice ale căror drepturi dobândite prin calitatea de cetăţean al Uniunii Europene au fost încălcate într-un alt stat membru a devenit funcțional serviciul telefonic gratuit TELVERDE-SOLVIT.
SOLVIT e un intermediar ce se ocupă de acele problemele transfrontaliere – apărute între o întreprindere sau un cetăţean, pe de o parte, şi o autoritate publică, pe de alta – la care există suspiciunea că legislaţia comunitară ar fi fost aplicată în mod necorespunzător. În sfera de competențe SOLVIT mai intră recunoaşterea calificărilor profesionale și a diplomelor în alte state membre, calcularea pensiilor și a indemnizațiilor de șomaj, înmatricularea autovehiculelor, permisele de conducere, obținerea permiselor de ședere, accesul la educație sau circulația capitalurilor și rambursările de TVA.
SOLVIT nu poate rezolva litigii între două firme sau problemele întâmpinate în calitate de consumator și nici nu gestionează plângeri la adresa instituţiilor Uniunii Europene.
Numărul 0800 672 507 poate fi apelat, gratuit, din orice rețea de telefonie fixă sau mobilă, de luni până vineri, în intervalul orar 09:00 – 16:00. Termenul de soluționare a cererilor în cadrul SOLVIT este de zece săptămâni.