Catedrala Episcopală din Baia Mare pune dispoziția credincioșilor 10.000 de sticle cu Aghiasma Mare - 20 minute în urmă
Semințe flori și semințe plante: alegeri inspirate pentru grădina ta - 11 ore în urmă
Incendiu la o braserie din Baia Mare - 11 ore în urmă
Psiholog psihoterapeut Cecilia Ardusătan: Oglinda relațiilor noastre – Lecțiile lui Guy Corneau - 15 ore în urmă
Examenul și lucrarea de licență devin obligatorii - în urmă
Scurte îndrumări tipiconale la Praznicul Botezului Domnului - în urmă
Iernile copilăriei de altădată erau despre haine tricotate de bunicuțe - în urmă
Off-road ilegal oprit la Cavnic - în urmă
Excursie pe Creasta Cocoșului în prima zi a noului an - în urmă
Câine accidentat pe pârtie; Salvamontiștii maramureșeni au intervenit imediat - 2 zile în urmă
O lecție de dezvoltare a economiei românești, rămasă de la Regele Carol I
După abdicarea lui Alexandru Ioan Cuza, Guvernul provizoriu de la București i-a oferit Coroana României lui Carol I, după ce aceasta fusese refuzată de contele Filip de Flandra. În alegerea lui Carol I a contat și înrudirea sa cu împăratul Franței, Napoleon al III-lea, precum și cu Casa Regală a Prusiei. Domnia lui Carol I a început în 10 mai 1866 și încă de la început regele a urmărit dezvoltarea economiei româneşti. Și a înțeles că acest obiectiv nu poate fi atins fără construirea unei infrastructuri extinse, mai ales cea feroviară. Dacă în 1866 România nu avea nici un kilometru de cale ferată, în 1914, la moartea regelui, calea ferată românească atingea o lungime de circa 3.800 de km. Adică, o medie de 80 de km/an. O adevărată lecție de economie care ar trebui însușită – și aplicată – și de către conducătorii de azi.
În mileniului trei, aceștia reușesc să lase în paragină infrastructura feroviară, iar la cea rutieră se chinuiec cu vreo 20 km de autostradă pe an. Și în mod cert, pentru această contraperformanță nu e de vină tehnologia, care a evoluat serios în ultimii 150 de ani. Din păcate, seriozitatea nu a evoluat în același ritm, dimpotrivă – vorba lui Caragiale – la acest capitol e „viceversa”.
De la Carol I ne-au rămas nu doar calea ferată sau castelul Peleș, ci și independența, Dobrogea românească, leul ca monedă națională sau instituții vitale precum Academia Română și Banca Națională a României.
1 Comentariu în această postare
E.T
Sper sa citeasca acest articol despre ce au facut niste romani priceputi si diriguitorii administratiei judetene cat si a celor locale,care sunt,cu mici exceptii ( Farcasa,Tautii Magheraus si Dumbravita-la noroc chior),repetenti la dezvoltarea acestei zone.Cei care vor sa-i schimbe,cei de la USR vin tot cu povesti,nici o solutie pentru dezvoltarea acestui judet.