S-a stins din viață filosoful maramureșean Aurel Ion Brumaru - 1 oră în urmă
Cursuri de planorism și parașutism la Aeroclubul Baia Mare - 3 ore în urmă
„Magia culorilor”: Cercul de pictură din Vișeu de Sus a organizat un eveniment deosebit pentru a marca cei 8 ani de la înființare - 3 ore în urmă
În timp ce se afla în timpul liber, un polițist al Penitenciarului Baia Mare a prins un hoț - 4 ore în urmă
„Joc în Sat” la Căminul Cultural Văleni - 15 ore în urmă
Mâncăruri aruncate la tomberoane după sărbători - 16 ore în urmă
Biserica prăznuiește pe 6 ianuarie, Botezul Domnului sau Boboteaza - 17 ore în urmă
Aghiasma de la Bobotează se poate consuma dimineața, pe stomacul gol, timp de opt zile - în urmă
„Jocul Onceștenilor” ajunge la ediția 58; Muzica și voia bună va fi asigurată de artiști de renume - în urmă
Eveniment special organizat de CJCPCT Maramureș de „Ziua Culturii Naționale” - 1 zi în urmă
Sistem original de atenuare a efectelor derapării
Un sistem de atenuare a efectelor derapării a fost implementat în Groși, printr-o colaborare dintre Electrica și Drumurile Naționale. Colaborarea constă în faptul că pe drum deszăpezirea nu se face instantaneu, iar Electrica are amplasat în curbă un stâlp foarte solid, în care se opresc mașinile care derapează. „Stația” pilot e situată în curba de pe panta de coborâre înspre Târgu Lăpuș. Locul e strategic ales, căci la 10 m de stâlp se află o troiță la care șoferii ghinioniști se pot ruga să revină rapid în trafic. Nu e și cazul tirului polonez din imagine, care a utilizat aseară sistemul inovativ de atenuare a efectelor derapării, nu și troița auxiliară (probabil șoferul străin nu i-a cunoscut funcționalitatea). Ca atare, dimineață tirul era încă acolo (îi plecase doar capul), deși drumul era deja curățat „la negru”.
A. IUREA