De nouă ani, Viorelia Butcure din Cupșeni realizează adevărate bijuterii din mărgele - 2 ore în urmă
Se anunță un nou weekend plin cu distracție pe Pârtia Olimpică Borșa - 2 ore în urmă
Ați văzut-o? O femeie din Vișeu de Jos e de negăsit de câteva zile - 2 ore în urmă
„Povestea vasului de lut” continuă la Muzeul de Istorie și Arheologie Maramureș - 3 ore în urmă
2024 – anul expozițiilor, evenimentelor și digitalizării la Muzeul de Mineralogie din Baia Mare - 6 ore în urmă
Ziua Culturii Naționale a fost celebrată și la Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” Baia Mare - 6 ore în urmă
Concursul regional „Eminescu – Luceafăr, Eu – o mică stea” din Târgu Lăpuș a reunit și de această dată foarte mulți participanți talentați - 7 ore în urmă
Lect. dr. Dan Siserman a lansat cartea „Vremea magicienilor. Wittgenstein, Benjamin, Cassirer, Heidegger și marele deceniu al filosofiei (1919–1929)” - 8 ore în urmă
Teatrul Ararat, turneu în Germania și Austria cu spectacolul ”Pe mine, mie… redă-mă” - 8 ore în urmă
Ce spectacole puteți vedea la Teatrul Muncipal Baia Mare în acest weekend - 9 ore în urmă
Deraierile Mocăniței au generat două dosare penale, o amendă de 14.000 de lei și multe expertize tehnice
Prin ordin de prefect a fost constituită o comisie mixtă care să facă verificări cu privire la cele două deraieri ale mocănițaei de pe Vaser, din 10 și 16 august. Primele constatări au fost prezentate în ședința de ieri a Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Maramureș.
Printre neregulile constatate se numără:
- stingătoare de incendiu neconforme, dar și în număr insuficient; căile de evacuare nu erau marcate cu indicatoare de securitate (deficiențe remediate în timpul controlului) – sancționare cu avertisment
- produse alimentare cu dată limită expirată, respectiv produse alimentare cu stare termică modificată – produsele alimentare neconforme au fost retrase și s-a aplicat o amendă de 14.000 de lei
- blocul alimentar și bucătăria (zidăria și alte elemente de construcție) sunt nefinalizate) – s-a dispus oprirea temporară a activității.
Desigur, nu aceste nereguli au determinat deraierile. Operatorul SC CFF Vișeu de Sus SRL a menționat ca o posibilă cauză ar putea fi viteza neadaptată pe tronsonul unde s-au produs cele două incidente feroviare.
Cauzele celor două deraieri ale trenului de cale ferată forestieră sunt în cercetare și vor fi comunicate după finalizarea expertizelor tehnice:
- expertiza tehnică a infrastructurii feroviare și a materialului rulant de la Agenția de Investigare Feroviară Română
- expertiza tehnică a materialului rulant implicat în evenimente și a infrastructurii feroviare pe care s-a produs evenimentul, efectuată de un expert tehnic judiciar de pe lângă Tribunalul Maramureș (expertiză solicitată de ITM Maramureș, pentru a se pronunța pe linia securității și sănătății în muncă).
Combinațiile care permit exploatarea mocăniței
Infrastructura feroviară este deținută de către Regia Națională a Pădurilor – Direcția Silvică Maramureș și e utilizată de către mai multe societăți comerciale. Între Direcția Silvică Maramureș și SC RG Holz Company SRL s-a încheiat un contract valabil până la sfârșitul anului.
Obiectul acestui contract îl constituie:
- valorificarea potențialului turistic al Văii Vaserului, parte a Parcului Național ”Munții Maramureșului”, prin transportul turiștilor pe calea feroviară forestieră (CFF) Vaser, ultima de acest fel din România, cu obligația din partea SC CFF Vișeu de Sus SRL de a desfășura activitatea de operator de turism autorizat
- promovarea din punct de vedere turistic a Văii Vaserului pentru atragerea unui număr cât mai mare de vizitatori
- asigurarea materialului rulant și a serviciilor de transport pe calea ferată prin operator autorizat, cu respectarea normativelor în vigoare și a reglementărilor circulației pe căile ferate forestiere.
Activitatea de transport și circulația trenurilor este efectuată de S.C. RG Holz Company SRL, în baza regulamentului de exploatare a CFF Valea Vaserului, avizată de către Autoritatea Feroviară Română (AFER) cu nr. 4210/224/03.06.2005, în care sunt stipulate modul de circulație a trenurilor, manevra, stații de cale ferată, date tehnice.
Întreţinerea infrastructurii feroviare, serviciul de mişcare şi serviciul de deszăpezire este asigurată de către asocierea a două societăți comerciale (SC Conrep SA și RG Holz Company SRL), care dețin un agrement tehnic eliberat de către AFER pentru activitatea de întreţinere curentă, reparaţii periodice şi capitale a liniilor de cale ferată în execuţie manuală, fără sudarea șinelor.
Șeful de transport al operatoului a declarat că verificarea se efectuează zilnic, însă nu există registre de evidenţă, eventualele defecţiuni fiind raportate impegatului de mişcare, prin intermediul staţiilor de emisie-recepţie.
Materialul rulant implicat în cele două deraieri este deţinut de către S.C. CFF Vişeu de Sus S.R.L. şi R.G. Holz Company S.R.L., dar este şi închiriat de la S.C. Calea Ferată Îngustă S.R.L. din Hunedoara. Verificarea locomotivei şi a vagoanelor intră în atribuţiile mecanicului şi a revizorului de vagoane înainte de fiecare cursă de transport. Rezultatele reviziei se consemnează în foile de parcurs. Personalul care asigură serviciul de mişcare, mecanicii de tren, șefii de tren, fochiştii, frânarii sunt calificaţi la locul de muncă.
Vătămare corporală din culpă și exercitarea fără drept a unei profesii sau activități – infracțiuni cercetate în două dosare penale
IPJ Maramureș a a deschis un dosarul penal 1270/P/2019,pentru vătămare corporală din culpă. La Serviciul de Investigații Criminale Maramureș mai există alt dosar penal privind exercitarea fără drept a unei profesii sau activități, dosar penal care a fost inițial în instrumentare la structura de Poliție Transporturi, Biroul Maramureș. În prezent, ambele dosaree se află sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Vișeu de Sus.
Până s-a realizat acest raport preliminar a mai avut loc in incident, în 26 august: desprinderea vagoanelor garniturii mocăniței, așa că și pentru acest aspect CJSU Maramureș a dispus efectuarea de verificări și aplicarea de măsuri corespunzătoare din punct de vedere a siguranței circulației feroviare.