De Ziua Culturii Naționale – despre oameni ce dau universalitate culturii noastre… și Maramureșului - 5 ore în urmă
„Mihai Eminescu și vocația enciclopedismului”, la Biblioteca Județeană „Petre Dulfu” Baia Mare - 5 ore în urmă
Ansamblul „Transilvania” vă invită la trei concerte extraordinare de folclor și artă; Ce artiști sunt invitați - 6 ore în urmă
Ziua Culturii Naționale a fost marcată la bustul poetului Mihai Eminescu din Sighetu Marmației - 6 ore în urmă
Editorialul de miercuri: Perioada medievală băispreană - 10 ore în urmă
Respect și credință pentru munți și izvoare la Băiuț - 11 ore în urmă
Colegiul „Vasile Lucaciu” găzduiește competiția Maramu’ Division din cadrul campionatului Blue Horizon Championship - 11 ore în urmă
Câți vizitatori a avut Planetariul Baia Mare în 2024 - 12 ore în urmă
La Sighetu Marmației s-a organizat atelierul „Eminescu – Arhitectul viziunilor de lider” - 13 ore în urmă
Public numeros la lansarea noilor numere ale revistei de patrimoniu cultural „Memoria Ethnologica”; Elevii Școlii Populare de Artă au oferit și mai multă culoare evenimentului - 14 ore în urmă
În sfârșit, aeroportul băimărean îndeplinește toate condițiile pentru curse internaționale de linie
În această vară, de pe Aeroportul Intenațional ”Maramureșul” au operat niște curse externe spre Antalya, dar era vorba de zboruri cu statut de charter. Curse internaționale de linie nu se puteau efectua înainte de securizarea frontierei de stat. Termenul care sună destul de pompos însemna, în principal, realizarea unui gard perimetral pe o lățime de 10 m și o circa 1,3 km. Doar că trebuia amplasat pe un teren care aparținea domeniului public al Ministerului Transporturilor și aflat în administrarea Aeroclubului Baia Mare. Iar hotărârea de transferare a terenului întârzia nepermis de mult. Într-un final s-a găsit o variantă mai simplă a transferului de teren: trecerea lui în proprietatea Consiliului Județean și, apoi, darea lui în administrarea aeroportului. Trei ani și trei luni a durat până când gardul perimetral a putut fi construit în mod legal și s-a îndeplinit condiția de securizare a frontierei. Între timp s-au achiziționat toate utilajele și echipamentele impuse de statutul de aeroport international. Toate investițiile efectuate la aeroport au făcut ca, în prezent, pe aeroport să poată opera orice tip de avion, inclusive cele mari- Airbus 321 și Boeing 737 max (seria 8). Și nu doar în teorie, căci aceste tipuri de aeronave au efectuat de pe aeroportul băimărean zboruri charter spre Antalya. Mai este de parcurs o etapă: auditul, care va avea loc după 15 octombrie 2019.
După finalizarea auditului, se pot oficializa – și finaliza – tratativele cu operatorii de curse internaționale (interesate s-au arătat cel puțin trei companii).
Aeroportul pune la dispoziție infrastructura și o serie de facilități, chiar și un serviciu de ticketing și etichetare bagaje (pentru situația în care compania nu ține să aibă propriul ei serviciu) și chiar date de traffic.
Dar decizia și destinațiile de operare vor aparține companiilor aerien. De aici încolo trebuie doar să se întâlnescă interesul pasagerilor cu cel al operatorilor de zboruri externe,
Conducerile aerogării și a Consiliului Județean și-au făcut treaba, iar aeroportul îndeplinește toate cerințele unuia international, chestiune care trebuie doar formalizată de audit.
Ca atare sunt toate șansele ca, în 2020, aeroportul să devină efectiv international. Prin efectiv, înțelegând că operatorii de zbor fac deja curse externe de linie.
23 Comentarii în această postare
Tarta Evs
Ar fi nemaipomenit sa nu mai trebuiasca sa ne deplasam la Cluj,Budapesta,Viena sau Frankfurt pt.a calatori mai usor
si a economisi timp.
Claudia
Ar fI cazul deja sa aiba si Maramuresul Istoric un aeroport international….Multi sunt satui de calatorit plans la Cluj sau Budapesta pentru a lua avionul …..Multa bafta si felicitari celor care s-au zbatut pentru a realiza asta.
Elisabeta
Felicitări tuturor pentru această realizare !!! ??❤
Aurelia Butuza
Sint fericita.ca sa ma intorc acasa .in Baia Mare .pot sa i-au avionul direct .Baia Mare..ptr.ca si Maramuresul merita sa aiba un aeroporto International.. complimenti
Cristina
Barcelona -Baia-Mare!
Hodea Ștefan
MARE AJUTOR AR FI PENTRU NOI MOROSENI ȘI PENTRU ALȚI OAMENI DIN JUDETILE LIMITROFE DOAMNE AJUTĂ SAU E VESTE DE CAMPANIE ELECTORALA
Marius andor
Numai să nu avem și noi ca Satu Mare, o singura destinație!
Ghigher Gabriella
Deja de niste ani se tot promete finalizara cele necesare pentru ca si Maramuresul sa se poata mandrii cu un aeroport international care este deosebit de necesar, dar promisiuni descarte,nu cred pana nu voi putea face rezervarea unui bilet Madrid Baia Mare.
Rita
Si eu vreu ?????din Luton ????Doamne ajuta?????cit mai repede!!!!
Vasile rednic
Speram sa avem zbori si cu franta ar fi bine înainte de sărbători
Rusu Andreia
Ar fi minunat sa fie Milano-Baia
GIURGIU MARIANA
MAMMA MIA DE CAND ASTEPTAM VESTI DESPRE AEROPORTUL DIN BAIA MARE…EU IN SPECIAL CHIAR MAINE AS VENII ACASA CU AVIONUL…PREFER BAIA MARE DE 100 DE ORI DECAT CLUJULL…DOMNULE DIRECTOR GENERAL ABIA ASTEPTAM….CURSA MILANO BERGAMO ORIO DI SERIO BAIA MARE MARAMURES…..CE VESTE BUNAA MAACAR IN 2020 VOM ZBURA…MULT SUCCES…
Ana Slovenschi
De 17 ani ma duc acasa din Lisabona! Ar fi o maré bucurie sa avem legatura!!! Lisabona, Madrid, Munchen… Chiar si Budapesta ar fi excellent!!!
Angelica
De cind asteptam sa apara acest miracol.cind ai un pic de timp esti acasa la cei dragi.
Aurel Baban
De pe aeroportul Satu-Mare sunt deja operate 3 curse pe săptămână spre Londra de către WizzAir la noi pe când vor fi măcar una.
Antonio
Speram sa fie și ceva cursa de pe Olanda. Ar fi super daca ar face cursa din Schipol Amsterdam in Baia Mare sau macar de pe Eindhoven. Chiar m-am saturat de CJ
a a
pe schipol nu este nici din cj 🙂 care ar fi rentabilitatea din bm ?
Voichita
Doamne, cât de bine ar fi cu o cursa de Baia Mare – Lisabona, nu ar mai trebui sa mergem la Budapesta.
Vasile rednic
Speram sa avem zbori si cu franta ar fi bine înainte de sărbători
gogu
sper sa bage valencia
Adi
Asteptam cu nerabdare curse regulate internationale spre marile capitale occidentale dar ce dorim inainte de toate este o adevarata concurenta intre companiile aeriene. Asteptam de la Tarom, de la Lot sau Lufthansa sa propuna aceste destinatii deoarece ne-am cam saturat de companiile low-cost care ne desconsidera din ce in ce mai mult. Asta trebuie sa inteleaga cei ce negociaza ! Si romanii merita servicii corecte posibilitatea alegerii ! O zi buna !
a a
Or fi meritand, dar sunt dispusi sa dea banul ? 🙂 ca o cursa cu operatori ne-lowcost e considerabil mai scumpa. Si aeroporturile mici au mici sanse de rentabilitate pe asemenea curse
Bela
Bergamo