De Ziua Culturii Naționale – despre oameni ce dau universalitate culturii noastre… și Maramureșului - 55 minute în urmă
„Mihai Eminescu și vocația enciclopedismului”, la Biblioteca Județeană „Petre Dulfu” Baia Mare - 1 oră în urmă
Ansamblul „Transilvania” vă invită la trei concerte extraordinare de folclor și artă; Ce artiști sunt invitați - 2 ore în urmă
Ziua Culturii Naționale a fost marcată la bustul poetului Mihai Eminescu din Sighetu Marmației - 2 ore în urmă
Editorialul de miercuri: Perioada medievală băispreană - 6 ore în urmă
Respect și credință pentru munți și izvoare la Băiuț - 7 ore în urmă
Colegiul „Vasile Lucaciu” găzduiește competiția Maramu’ Division din cadrul campionatului Blue Horizon Championship - 7 ore în urmă
Câți vizitatori a avut Planetariul Baia Mare în 2024 - 8 ore în urmă
La Sighetu Marmației s-a organizat atelierul „Eminescu – Arhitectul viziunilor de lider” - 9 ore în urmă
Public numeros la lansarea noilor numere ale revistei de patrimoniu cultural „Memoria Ethnologica”; Elevii Școlii Populare de Artă au oferit și mai multă culoare evenimentului - 10 ore în urmă
Drumurile noastre toate, unele având de toate! (GALERIE FOTO)
Două dintre punctele din traficul din Maramureș, în care se petrec cel mai des accidente/incidente rutiere sunt trecerea la nivel cu calea ferată de la Hideaga și podul de la Dumbrăvița. Multă vreme au existat doar relatări de la aceste accidente, fără ca să se ia vreo măsură. Dar e binecunoscută butada lui Einstein care spune: ”Nebunia înseamnă să faci acelaşi lucru în mod repetat şi să te aştepţi să obţii alt rezultat”. În cazul de față să nu faci nimic în mod repetat și să te aştepţi să obţii alt rezultat; adică diminuarea accidentelor. Iată că, în mod conjunctural, la podul de la Dumbrăvița s-a luat o măsură. Înainte și după podul cu pricina au fost amplasat benzi de reducere a vitezei (vezi în galerie foto). S-a făcut marcarea DN 18 Baia Mare – Târgu Lăpuș, realizare care pune în evidență și terasamentul buclucaș (până îl va acoperi zăpada). Cu acest prilej s-au aplicat și acele rizuri de reducere a vitezei în apropierea podului. După cum marcată (dar pe stil vechi) a rămas și porțiunea de drum de la coborârea din Groși spre fostul Regal, afectată de alunecările de teren din decembrie 2017; adicătelea cu mult înainte ca DN 18 să intre în reabilitare (vezi foto deschidere). Reabilitare care nu s-a atins de acea zonă, iar beneficiarul – Consiliul Județean – s-a făcut că nu observă această ”omisiune”. Și uite-așa, avem dintr-un foc un drum și reabilitat, dar și ”alunecat”. De unde și titltul ”Drumurile noastre toate, unele având de toate! ”
În schimb, la Hideaga, nu s-a făcut mai nimic. De fapt, s-au amplasat niște parapeți de beton, care nu s-au dovedit a fi eficienți, dovadă că frecvența accidentelor nu a scăzut. Cel mai recent, a fost cel de duminică dimineața, când un BMW a ieșit în decor să privească mai de aproape boscheții din afara carosabilului (vezi foto în galerie). O fi o consolare faptul că nu au fost victime, dar asta nu înseamnă că trebuie renunțat la găsirea unei soluții ca astfel de lucruri să nu se mai întâmple. Desigur, o mare parte din vină revine și șoferilor, care nu respectă regulile de circulație. Dar realitatea accidentelor nu poate fi ignorată. În fond, mergând pe logica bătută a acelui „condus preventiv”, ar trebui ca nici la drumurile de munte care trec pe lângă prăpăstii să nu se pună parapeți, că doar e suficientă prevenția ca să nu ajungi în hău!