Educație la muzeu – proiect interactiv pentru tinerii artiști - 42 minute în urmă
Rezultate impresionante obținute de un elev al Școlii Gimnaziale „Dimitrie Cantemir” la Olimpiada Națională de Fizică - 2 ore în urmă
Sportivii echipei CS Stiinta Electro Sistem Baia Mare au participat la un stagiu de pregătire în Slovenia - 3 ore în urmă
Polițiștii maramureșeni percheziționează în Prahova - 3 ore în urmă
Proiectele Episcopiei Maramureșului prind contur - 3 ore în urmă
Lucrări de reparații pe drumurile din Sighetu Marmației - 4 ore în urmă
Instituții relocate pentru o gestionare mai eficientă a resurselor - 4 ore în urmă
Ungaria și cele trei mari sărbători naționale: 15 Martie, o zi a libertății - 4 ore în urmă
În Inău se organizează un frumos concert de pricesne - 13 ore în urmă
Conferințele filosofice de la Baia Mare – „o sărbătoare a ideilor și a spiritului” - 15 ore în urmă
Intenție UE: taxe de drum mai mari pentru posesorii de mașini vechi
Oficiali ai Comisiei Europene au dezvăluit intenția prin care posesorii de vehicule care tranzitează statele Uniunii Europene să plătească taxele de drum diferențiate în funcție de emisiile poluante ale mașinilor deținute, fie că e vorba de autoturisme, autobuze sau camioane. Astfel, cu cât mașina utilizată este mai veche și, deci, mai poluantă, cu atât vignetele sau sumele plătite la stațiile de taxare de pe autostrăzi vor fi mai scumpe.
Propunerea este susţinută de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) care, prin suprataxarea mașinilor vechi, dorește să stimuleze achizițiile de mașini noi. „Orice taxare a utilizării drumurilor care nu ia în calcul emisiile reale de noxe va duce la «sub-optimizarea» parcului auto” – susține ACEA.
Directiva pregătită urmează să fie supusă aprobării Parlamentul European. Ea nu va obliga statele membre să taxeze utilizarea drumurilor în funcţie de normele de poluare, dar trasează liniile directoare pentru ca o astfel de măsură să fie aplicată omogen pe tot cuprinsul Uniunii.
Dacă iniţiatorii acestui demers vor avea susţinerea statelor membre și directiva va fi aprobată, atunci şi statele nemembre UE ar trebui să îşi dea acordul pentru această măsură.
Cum, de regulă, propunerile UE s-au dovedit a fi un fel de „vrei-nu vrei, bea Grigore aghiasmă”, se întrevăd vremuri grele pentru deținătorii de mașini vechi și poluante.