152 de ani de la nașterea lui IULIU MANIU - 5 ore în urmă
Vineri seară, de vizionat spectacolul „Căsătoria”, după N.V. Gogol - 6 ore în urmă
Teodor Perșa din Băiuț (1943-2006) – o viață pe note muzicale - 6 ore în urmă
Turiști fericiți după o plimbare cu sania, trasă de iapa Karina - 6 ore în urmă
A fost hramul de iarnă al Mănăstirii Scărișoara Nouă - 6 ore în urmă
Aducere aminte: Cu Lenuș la săniuș pe derdeluș - 6 ore în urmă
Editorialul de miercuri: Două întâmplări din vremea când trebuia să devenim “oamenii noi” ai comunismului - 7 ore în urmă
SMURD Maramureș împlinește 15 ani - 7 ore în urmă
Marcel Mureșan, dialog cu Ioan Marchiș (II) - 7 ore în urmă
De la 1 ianuarie crește indemnizația ajutorului de înmormântare - 9 ore în urmă
Intenție UE: taxe de drum mai mari pentru posesorii de mașini vechi
Oficiali ai Comisiei Europene au dezvăluit intenția prin care posesorii de vehicule care tranzitează statele Uniunii Europene să plătească taxele de drum diferențiate în funcție de emisiile poluante ale mașinilor deținute, fie că e vorba de autoturisme, autobuze sau camioane. Astfel, cu cât mașina utilizată este mai veche și, deci, mai poluantă, cu atât vignetele sau sumele plătite la stațiile de taxare de pe autostrăzi vor fi mai scumpe.
Propunerea este susţinută de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) care, prin suprataxarea mașinilor vechi, dorește să stimuleze achizițiile de mașini noi. „Orice taxare a utilizării drumurilor care nu ia în calcul emisiile reale de noxe va duce la «sub-optimizarea» parcului auto” – susține ACEA.
Directiva pregătită urmează să fie supusă aprobării Parlamentul European. Ea nu va obliga statele membre să taxeze utilizarea drumurilor în funcţie de normele de poluare, dar trasează liniile directoare pentru ca o astfel de măsură să fie aplicată omogen pe tot cuprinsul Uniunii.
Dacă iniţiatorii acestui demers vor avea susţinerea statelor membre și directiva va fi aprobată, atunci şi statele nemembre UE ar trebui să îşi dea acordul pentru această măsură.
Cum, de regulă, propunerile UE s-au dovedit a fi un fel de „vrei-nu vrei, bea Grigore aghiasmă”, se întrevăd vremuri grele pentru deținătorii de mașini vechi și poluante.