Felicitări pentru comunitatea sigheteană! Un pas mare spre o viață mai bună - 8 ore în urmă
Rezultate extraordinare obținute de Insieme Music School Baia Mare la Festivalul Internațional de Muzică Ușoară și Populară „Starul de mâine” - 9 ore în urmă
Emoționant: Artistul Deți Iuga a lansat priceasna „O, Iisuse să ne spui” (VIDEO) - 9 ore în urmă
Credințe populare de Alexie, patronul viețuitoarelor care hibernează sub pământ, în scorburi, sub scoarța copacilor, sub pietre sau în ape - 9 ore în urmă
Maricel. Pur și simplu - 10 ore în urmă
„Pentru Tine, Doamne!”: În Duminica Floriilor, un frumos concert de pricesne va avea loc în Lăpuș - 10 ore în urmă
Solomon Marcus Rad de la Liceul Teoretic ,,Bogdan-Vodă” Vișeu de Sus s-a calificat la faza națională a Olimpiadei de Matematică - 10 ore în urmă
Centrul Althera din Maramureș, unic în România; Oferă terapie integrată pentru copii cu nevoi speciale - 10 ore în urmă
Programul liturgic al ierarhilor în a treia săptămână din Postul Mare – a Sfintei Cruci - 10 ore în urmă
Propunere legislativă: Limitarea cheltuielilor lunare la jocurile de noroc pentru prevenirea dependenței - 12 ore în urmă
Intenție UE: taxe de drum mai mari pentru posesorii de mașini vechi
Oficiali ai Comisiei Europene au dezvăluit intenția prin care posesorii de vehicule care tranzitează statele Uniunii Europene să plătească taxele de drum diferențiate în funcție de emisiile poluante ale mașinilor deținute, fie că e vorba de autoturisme, autobuze sau camioane. Astfel, cu cât mașina utilizată este mai veche și, deci, mai poluantă, cu atât vignetele sau sumele plătite la stațiile de taxare de pe autostrăzi vor fi mai scumpe.
Propunerea este susţinută de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) care, prin suprataxarea mașinilor vechi, dorește să stimuleze achizițiile de mașini noi. „Orice taxare a utilizării drumurilor care nu ia în calcul emisiile reale de noxe va duce la «sub-optimizarea» parcului auto” – susține ACEA.
Directiva pregătită urmează să fie supusă aprobării Parlamentul European. Ea nu va obliga statele membre să taxeze utilizarea drumurilor în funcţie de normele de poluare, dar trasează liniile directoare pentru ca o astfel de măsură să fie aplicată omogen pe tot cuprinsul Uniunii.
Dacă iniţiatorii acestui demers vor avea susţinerea statelor membre și directiva va fi aprobată, atunci şi statele nemembre UE ar trebui să îşi dea acordul pentru această măsură.
Cum, de regulă, propunerile UE s-au dovedit a fi un fel de „vrei-nu vrei, bea Grigore aghiasmă”, se întrevăd vremuri grele pentru deținătorii de mașini vechi și poluante.