Share
Absolvenții promoției 2020, invitați să se înregistreze în evidențele AJOFM

Absolvenții promoției 2020, invitați să se înregistreze în evidențele AJOFM

Agenţia Județeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Maramureș informează absolvenţii promoţiei 2020 că, în termen de 60 de zile de la absolvire, se pot înregistra în evidenţele SPO Maramureș, pentru a beneficia de toate serviciile puse la dispoziţie de AJOFM în scopul integrării acestora pe piaţa forţei de muncă.

Prin absolvent al unei instituţii de învăţământ se înţelege persoana care a obţinut o diplomă sau un certificat de studii, în condiţiile legii, în una dintre instituţiile de învăţământ gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condiţiile legii.

În cazul absolvenţilor de liceu, indiferent dacă au promovat sau nu promovat examenul de Bacalaureat, termenul de 60 de zile pentru înscrierea la AJOFM Maramureș, începe pe 30 mai 2020, potrivit prevederilor Ordinului nr. 3191/20.02.2020 al Ministrului Educaţiei Naționale conform căruia „cursurile claselor terminale din învăţământul liceal se încheie în data de 29 mai 2020”.

Elevii care nu au situaţia școlară încheiată la toate materiile, se pot înregistra în evidențele agenției în termen de 60 de zile de la data promovării examenului de corigență, data înscrisă în adeverinţa eliberată de instituţia de învăţământ.

„Precizăm că înregistrarea ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă este o etapă prealabilă și obligatorie în vederea obținerii facilităților acordate potrivit Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă.  Astfel, absolvenţii instituțiilor de învățământ care se înregistrează în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forței de muncă în raza cărora își au domiciliul, ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă beneficiază de servicii de informare şi consiliere profesională, medierea muncii, servicii gratuite de formare profesională, precum și de facilități financiare”, precizează reprezentanții AJOFM Maramureș.

Actele necesare pentru înregistrarea absolvenților în evidenţele agenţiilor teritoriale (Baia Mare, Sighetu Marmației, Vișeu de Sus, Borșa și Târgu Lăpuș) ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, sunt:

  • carte de identitate – copie (PDF; jpg) certificată pentru conform cu originalul către titular;
  • actele de studii – adeverință eliberată de la Secretariatul Institituție școlare care atestă absolvirea – copie(PDF, jpg) certificata pentru conform cu originalul;
  • declarație pe proprie răspundere, sub sancțiunile aplicate faptei de fals în declarații, că persoana nu are restricţii medicale care o împiedică să presteze muncă sau că are eventuale restricţii medicale care o împiedică să presteze o anumită muncă (aceasta se descarcă de pe site-ul agenției).

Mai multe informații se pot obține de la sediul instituției: Baia Mare, str. Hortensiei, nr. 1A; telefon: 0262 227 820, 0262 227 821; e-mail: ajofm@mm.anofm.ro.

Foto: arhivă


Acum poți urmări știrile DirectMM și pe Google News.



Lasă un comentariu