Marginalii la volumul Marian Ilea: «Vremuri îmbârligate». Antologie de proză - 21 minute în urmă
Creștere îngrijorătoare a cazurilor de rujeolă în Maramureș – cei mai vulnerabili sunt bebelușii și copiii mici - 2 ore în urmă
Lansarea cărții „Umbre pe oglinda lumii” și vernisajul expoziției „Dialog Floral” ale autoarei Florica Bud vor avea loc în curând - 3 ore în urmă
Informații privind activitatea de pescuit recreativ/sportiv în zona de frontieră - 5 ore în urmă
Astăzi se împlinesc 68 de ani de la trecerea în neființă a sculptorului român Constantin Brâncuși - 6 ore în urmă
Annalisa Contu, coordonator EU Project al Asociației ASSOC, va participa la conferința Planet Youth din Reykjavik - 7 ore în urmă
Capitalele europene, scena unor proteste istorice - 7 ore în urmă
Dublu eveniment în Baia Mare: conferința „Suflet de munte – Viața unui om care a îndrăznit să viseze” și lansarea cărții „Cartea înălțimilor” - 8 ore în urmă
Nu ai asigurare? Poți beneficia totuși de tratament gratuit - 8 ore în urmă
Modificări în impozitarea pensiilor speciale: Ce trebuie să știi? - 8 ore în urmă
Cât de costisitoare a devenit atingerea telefonului mobil în timp ce conduci mașina
Pentru cei care scriu mesaje, transmit live, filmează sau vorbesc la telefon în timpul condusului sancțiunile sunt mai dure de ieri, 12 octombrie, dată la care intră în vigoare Ordonanța nr. 11 (adoptată de Guvern în 12 august) pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Spre deosebire de cadrul legal anterior, care viza exclusiv folosirea telefonului mobil, prin noile reglementări șoferilor le este interzis în timpul condusului ținerea în mână sau folosirea cu mâinile în orice mod atât a telefonului mobil, cât și a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcția de înregistrare ori redare text, foto sau video,
Nerespectarea acestei norme de către conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai constituie contravenție și este sancționată cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancțiuni, de la 6 la 8 puncte-amendă (în prezent, de la 870 de lei la 1.160 de lei), și cu aplicarea sancțiunii complementare de 4 puncte de penalizare. Aceeași amendă o va plăti și conducătorul vehiculului pentru care nu este prevăzută obligativitatea deținerii permisului de conducere, doar că, neavând nevoie de permis, scapă de punctele de de penalizare.
O altă noutate o reprezintă sancționarea unei forme agravante de săvârșire a acestei contravenții. Astfel, ținerea în mână sau folosirea cu mâinile în orice mod, în timpul conducerii pe drumurile publice a unui autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai aflate în mișcare, a telefonului mobil sau a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcția de înregistrare ori redare text, foto sau video, concomitent cu încălcarea unei reguli pentru circulația vehiculelor, constituie contravenție și se sancționează cu amendă ceva mai mică (prevăzută în clasa a II-a de sancțiuni), de la 4 la 5 puncte-amendă (de la 580 de lei, la 725 de lei), și cu aplicarea sancțiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru 30 de zile.
Iată o serie de încălcări ale regulilor pentru circulația vehiculelor – are însoțesc contravenția pentru telefon mobil – la care se aplică și suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru 30 de zile.
- depășirea cu 10-20 km/h ● 21-30 km/h ● 31-40 km/h ● 41-50 km/h ● cu mai mult de 50 km/h (sunt precizate toate aceste trepte, pentru că diferă cuantumul amenzii) a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
- circulația pe un sector de drum pe care accesul este interzis;
- nerespectarea obligației de a folosi luminile de întâlnire și pe timpul zilei ori a luminilor pentru circulația diurnă, pe autostrăzi, drumuri expres și pe drumuri naționale europene (E);
- nerespectarea regulilor privind manevra de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulație sau a direcției de mers, dacă prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;
- nepăstrarea unei distanțe corespunzătoare față de vehiculul care îl precedă, dacă prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;
- pătrunderea într-o intersecție atunci când circulația în interiorul acesteia este blocată;
- neacordarea priorității de trecere pietonilor angajați în traversarea regulamentară a drumului public prin locurile special amenajate și semnalizate, aflați pe sensul de deplasare a autovehiculului, tractorului agricol sau forestier ori a tramvaiului;
- nerespectarea regulilor privind depășirea;
- circulația pe sens opus, cu excepția cazurilor în care se efectuează regulamentar manevra de depășire;
- neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferată când barierele sau semibarierele sunt coborâte ori în curs de coborâre sau când semnalele cu lumini roșii și/sau sonore sunt în funcțiune;