Complot împotriva României – Șase persoane reținute de DIICOT pentru trădare - 24 minute în urmă
Preoții din Protopopiatul Chioar, alături de părintele protopop Coza Ciprian, au inițiat o acțiune de donare de sânge - 47 minute în urmă
EU și EUL (foileton 1) - 53 minute în urmă
Îndrăgita artistă Rafila Bărbos își serbează ziua de naștere - 1 oră în urmă
Maratonul olimpiadelor școlare 2025: peste 20 de competiții județene între 6 și 16 martie - 4 ore în urmă
Polițistele Secției 5 Poliție Rurală Ocna Șugatag au adus zâmbetul în ochii unei fetițe și speranța în privirea a două bunici - 4 ore în urmă
Dar de suflet pentru mama – O primă ediție plină de emoție și creație la Târgu Lăpuș - 4 ore în urmă
La Catedrala Episcopală Baia Mare se organizează Expoziția de Icoane „Chipuri din veac, în veci”, ediția a IX-a - 4 ore în urmă
Slujire arhierească la Mănăstirea Rohia - 6 ore în urmă
Terenurile din jurul Băii Mari, la mare căutare: tot mai mulți orășeni se mută la sat - 6 ore în urmă
Cum rămâne cu evaluarea încrucișată la bacalaureat
Modalitatea de evaluare a lucrărilor scrise şi de soluţionare a contestaţiilor în sesiunile examenului de bacalaureat din anul 2020 va fi aceeaşi ca în sesiunile anterioare, a informat luni Ministerul Educației. Aşadar, evaluarea încrucişată între judeţe a lucrărilor scrise nu este exclusă. În acelaşi timp, prin emiterea ordinului nr. 4.950/2019, Ministerul Educaţiei Naţionale a reglementat situaţiile excepţionale apărute în sesiunile anterioare ale acestui examen:
- Pentru anumite discipline care se predau numai în anumite judeţe (cazul limbilor materne turcă şi croată, predate doar în judeţul Constanţa, respectiv Caraş-Severin), chiar dacă lucrările scrise au fost transmise spre evaluare în alte judeţe, a fost necesar ca în comisiile de evaluare să fie nominalizaţi profesori evaluatori din aceleaşi judeţe din care proveneau lucrările scrise. În concluzie, excepţia de la regulă are incidenţă strict limitată la aceste situaţii.
- În fiecare judeţ, numărul de cadre didactice care se formează prin cursuri în domeniul evaluării pentru examenul naţional de bacalaureat se raportează la numărul elevilor care finalizează anual cursurile liceale. Întrucât nu se poate face întotdeauna repartizarea strict echilibrată a lucrărilor scrise, ca urmare a evaluării încrucişate între judeţe a lucrărilor scrise, pot apărea situaţii în care, în judeţe cu număr mic de elevi, să fie transmise spre evaluare lucrări scrise din judeţe cu număr mare de elevi.
- În aceste condiţii, dar luând în calcul şi faptul că legislaţia în vigoare nu prevede obligativitatea cadrelor didactice de a participa la evaluarea lucrărilor scrise în cadrul examenelor naţionale (bacalaureat, titularizare, definitivat etc.) şi nici la cursuri de formare, se impune, pentru cazurile anterior menţionate, ca în comisiile de evaluare să fie nominalizaţi şi profesori evaluatori care nu au finalizat cursuri de formare în domeniul evaluării.