Maramureșul, sărbătorit pe scena Sălii Lascăr Pană: Spectacol aniversar de excepție - 6 ore în urmă
Evenimentul „Calea spre vindecare – Identifică și Depășește Blocajele din Viața Ta” va avea loc în Baia Mare - 11 ore în urmă
Diana Șoșoacă, candidatură respinsă: între contestare și spectacol politic - 12 ore în urmă
Ziua Creioanelor Colorate a fost sărbătorită la Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” - 12 ore în urmă
În Borșa a început a doua ediție a cursului „Comportamente responsabile în situații de urgență și reziliență la dezastre” - 13 ore în urmă
CJRAE Maramureș – un model de succes în sprijinul educației - 14 ore în urmă
Cântărețul Glad Condor organizează un concert în Baia Mare - 14 ore în urmă
Casa din Piața Gorki – proză de Marian Ilea (VII) - 14 ore în urmă
Educație la muzeu – proiect interactiv pentru tinerii artiști - 15 ore în urmă
Rezultate impresionante obținute de un elev al Școlii Gimnaziale „Dimitrie Cantemir” la Olimpiada Națională de Fizică - 16 ore în urmă
Maramureş: Greutatea autovehiculelor care trec pe podul istoric de la Sighetu Marmaţiei, redusă de la 3,5 la 2,5 tone
Traficul autovehiculelor pe podul transfrontalier care traversează râul Tisa, la Sighetu Marmaţiei, va fi restricţionat, începând de duminică seara, de la greutatea maximă admisă de 3,5 tone la cea de 2,5 tone, informează Poliţia de Frontieră.
„Începând de azi, 12 noiembrie a.c., de la ora 20,00, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a decis să impună o restricţie cu privire la greutatea autovehiculelor care tranzitează pe podul istoric ce leagă România de Ucraina, din cauza degradării acestei construcţii. Drept urmare, se reduce masa maximă admisă a autovehiculelor care pot tranzita prin PTF Sighetu Marmaţiei, de la 3,5 la 2,5 tone. Această decizie a fost luată pentru asigurarea unui trafic rutier în condiţii de siguranţă!”, a declarat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Teritorial al Poliţiei de Frontieră (ITPF) Sighetu Marmaţiei, Iulia Stan.
Podul transfrontalier peste râul Tisa, o construcţie din lemn, având un singur sens de intrare/ieşire şi două alei pietonale, a fost dat în folosinţă la începutul anului 2000, pentru a asigura o mai bună legătura cu Ucraina. De-a lungul anilor, podul a mai fost recalibrat, însă construcţia din lemn se degradează constant.
Podul de la Sighetu Marmaţiei asigură conexiunea cu localitatea Solotvino din Ucraina, fiind singurul punct de trecere a frontierei pe cale rutieră şi pietonală din judeţul Maramureş spre Ucraina.
Temporar, autorităţile din regiunea Transcarpatia, Ucraina au mai utilizat transportul pe calea ferată cu ecartament lat dintre Maramureş şi Ucraina, pe o linie ferată construită de sovietici în anii ’50. Intrarea-ieşirea trenurilor ucrainene în Maramureş avea loc prin localităţile Câmpu Lung la Tisa şi Valea Vişeului. Deocamdată, compania feroviară din Ucraina a suspendat pe durată neprecizată traficul feroviar din şi înspre judeţul Maramureş prin cele două puncte de intrare în ţară, potrivit Agerpres.