Fotograful maramureșean Mariana Scubli, medalie de argint la Salonul Internațional al Artiștilor Fotografi Români și Maghiari de pretutindeni - 9 ore în urmă
Weekend de neuitat în inima Maramureșului: Tabăra unde curajul se măsoară în grade sub zero - 10 ore în urmă
Aniversare emoționantă la Sălsig; Veronica Dulf a împlinit 100 de ani - 14 ore în urmă
Unde slujesc ierarhii în această duminică - 15 ore în urmă
Pr. Adrian Dobreanu: Meditație la Duminica Înfricoșătoarei Judecăți - 15 ore în urmă
Casa din Piața Gorki – proză de Marian Ilea (IV) - 16 ore în urmă
Tudor Mușatescu, maestrul umorului și al teatrului românesc - 18 ore în urmă
Orașul Ulmeni va beneficia de stații de reîncărcare pentru vehicule electrice - 18 ore în urmă
Talentele Școlii Fărcașa au strălucit pe scenă în ediția a II-a a spectacolului artistic - 18 ore în urmă
CJRAE Maramureș a marcat 169 de ani de la Dezrobirea Romilor prin activități cultural-educative - 18 ore în urmă
Se aplică din 20 mai: suspendarea înmatriculării și radierea din oficiu a vehiculelor
Ordonanța 14/2017 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice introduce noi reglementări în ce privește înmatricularea și radierea vehiculelor.
Suspendarea înmatriculării
Astfel, se introduce conceptul de suspendare a înmatriculării, adică interzicerea temporară a dreptului de a pune în circulație și a utiliza un vehicul pe drumul public, nicidecum anularea înmatriculării. Vehiculul va figura în continuare înmatriculat pe numele proprietarului/deținătorului în Registrul naţional de evidenţă a permiselor de conducere şi a vehiculelor înmatriculate, dar va cuprinde mențiunea de suspendare a înmatriculării. Operațiunea administrativă de suspendare a înmatriculării vehiculului nu exonerează proprietarul acestuia de la plata obligațiilor fiscale datorate bugetului local, cum ar fi plata impozitului asupra mijlocului de transport.
Suspendarea de drept a înmatriculării se propune în următoarele situații:
- noul proprietar (cumpărătorul) nu solicită transcrierea transmiterii dreptului de proprietate în termen de 90 de zile de la data dobândirii acestui drept asupra vehiculului;
- expirarea / anularea inspecției tehnice periodice a vehiculului.
”Cei care nu-și vor perfecta documentele în termenul legal riscă suspendarea înmatriculării. Reglementarea urmează să intre în vigoare de la 20 mai” – a confirmat Florin Șironka, șeful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculări Auto Maramureș.
Radierea din oficiu a vehiculelor
Ordonanța instituie reglementarea radierii din oficiu a vehiculelor, în urma notificării primite de la autoritățile competente din ţară sau din celelalte state membre, precum şi de la persoanele juridice autorizate, care atestă faptul că vehiculul a fost definitiv scos din uz. În cazul radierii vehiculului în aceste condiții, autoritatea competentă îl va informa pe titularul certificatului de înmatriculare cu privire la efectuarea acestei operațiuni în termen de 30 de zile de la radiere.
Control mai riguros la înmatriculare și la verificarea ITP
Altă modificare prevăzută în ordonanță se referă la dreptul de acces al Poliției Rutiere la Registrul naţional de evidenţă a permiselor de conducere şi a vehiculelor înmatriculate, în scopul verificării efectuării inspecţiei tehnice periodice a vehiculului, respectiv a valabilităţii acesteia. De asemenea, Direcţia Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor e autorizată să facă schimb de date cu autoritățile competente de înmatriculare din statele membre ale Uniunii Europene, prin obținerea, respectiv furnizarea datelor necesare, în scopul verificării, înaintea înmatriculării unui vehicul, a statutului legal al acestuia în statul în care a fost înmatriculat anterior, în cazul în care există îndoieli asupra situației reale sau juridice a vehiculului.
Până în 20 mai 2018, poliția rutieră și serviciile publice comunitare de regim permise de conducere și înmatriculări vehicule vor trebui să informeze participanții la trafic în privința următoarelor trei prevederile ale ordonanței:
- obligația proprietarului, deținătorului mandatat și conducătorului de autovehicule referitoare la Inspecția Tehnică Periodică (ITP) și valabilitatea acesteia
- obligația proprietarului de a solicita autorității competente transcrierea transmiterii dreptului de proprietate
- condițiile de suspendare a înmatriculării vehiculului și consecințele conducerii unui vehicul a cărui înmatriculare e suspendată sau a unui vehicul înregistrat care nu are ITP valabilă.
10 Comentarii în această postare
IEZAN VIRGIL MIHAI
Am vandut cu contract un autoturism la data de 27 iunie 2010. Cumparatorul nu a inmatriculat si nu a radiat autoturismul el figurand si la acesta data in evidentele politiei pe vanzator.
Instanta de judecata cu toate ca am cerut in anul 2016 sa permita vanzatorului (deoarece cumparatorul nu si-a indeplinit indatoririle in termenul legal) radierea din evidentele politiei a acordat drept de radiere doar cumparatorului care sustine ca nu mai detine nici acte nici masina respectiva pt ca ar fi dat-o altor indivizi pe care nu-i cunoaste. Mentionez ca masina figureaa ca suspendata din anul 2012 ne mai avand ITP valabil.
Cum pot sau ce trebuie sa intreprind pentru a putea radia de pe numele vanzatorului autoturismul avand in vedere ca sunt refuzat sub toate formele de politie…care imi solicita sentinta judecatoreasca .
Cu stima ,multumesc
Liviu
Si pe mine ma intereseaza (dacă aveți vreun răspuns).
Dragu Pastica
Buna ziua,si eu sint in aceiasi postura ,,din 2008 am vindut masina si acum in 2019 am verificat si e tot pe numele meu ..nu am nimic la mina sa demostrez cai vinduta masina,,,nici acte nimic.,,,nu stiu cum sa procedez,,informatii am primit o ca sint buna de plata…problema e ok . Ai platesc Dar tot pe numele meu ramine ,chiar daca platesc pentru ca nu mai am contractual de vinzare,,multumesc astept rasp..
Maria
Sant in aceeasi situatie. Cum a ti rezolvat până la urmă. Dacă vreți să mă ajutați trimițând raspuns pe manolachem299@gmail.com Va multumesc.
Preda Nicușor
Mașina nu o mai am, este din 1976 fabricație ,este pe numele tatălui meu care este decedat am toate actele în afară de certificat cum reușesc să o radiez,nu o mai am din 2006 și o plătesc în continuare la primărie, mai am o sora
George Paraschiv
Mergeți la secretariat polițe de unde aparțineți și faceți o cerere prin care specificați starea auto cu Nr înmatriculare serie șasiu etc …o sa va transmită prin posta răspunsul cereri dvd și cu aceasta mergeți mergeți la la birou taxe și impozite și va scoate de la impozit în situația dvd am fost și eu așa am rezolvat totul durează aproximativ 7 zile daca aveți neclarități 0727809233 Nr meu tef va dau mai multe detalii cum am procedat eu
Nistor.v
Unde ai facut contractul de vânzare? Sper să nu fi făcut unul de mână . Dacă da, vreau mai multe detalii.
Dumitru Busuioc
Dacă este mai veche de 30 de ani, poți sa o radieri și fără actele mașinii . Declarație la poliție . Eu am rezolvat ieri o situație identică.
Cristina Dinică
Am vândut o mașină în 2007 fără act de vanzare. Cel care a luat-o a dat-o la fier vechi fără să ne dea nimic. De cel căruia am dat-o nu mai știm nimic. Acum ne-a venit să plătim din urmă. Ce putem face? Mentionez ca nu avem nici un act al mașinii.
Tincu Constantin
Bună ziua. O situație similară am și eu. In anul 2009 am vândut o mașină în anul 2009 fără a întocmi act de vânzare-cumpărare. Am convenit cu cumpărătorul să ne întâlnim ulterior pentru aceasta. După un timp am incercat să îl contactez telefonic pentru perfectarea actelor dar numărul său era inexistent. L-am căutat în localitatea sa de reședință, comuna Viziru, iar poliția locală m-a informat că s-a mutat în interes de serviciu in orașul Brăila. În urma demersurilor făcute am constatat că nu are mutație pe oraș. Nu mai dețin nici un document al mașinii. Sunt la zi cu plata impozitului pe mijlocul auto deși din noiembrie 2017 nu mai are are RCA. Probabil nici ITP. Mă interesează cum trebuie să procedez pentru radiere auto îndeplinind și condițiile de radiere din oficiu ( utilizarea unui auto fără întocmirea actului de vânzare-cumparare mai mult de 90 zile de la achiziționare). Dacă poate să mă ajute cineva o poate face pe adresa „tititancu@yahoo.com. Mulțumesc anticipat