Artistul Ionuț Uivaroși din Urmeniș, invitat în cadrul unui concert de pricesne în Austria - 8 ore în urmă
Joc de Lăsatul Secului în Rogoz: „Păstrăm cu drag acest obicei din bătrâni, care adună laolaltă fete și feciori, tineri și bătrâni, iubitori de tradiție” - 10 ore în urmă
Vizită oficială a Ambasadorului Japoniei în România la Sighetu Marmației - 10 ore în urmă
Biserica ortodoxă din Săbișa are un nou paroh - 11 ore în urmă
Lupta pentru protejarea agriculturii: fermierii cer măsuri urgente - 11 ore în urmă
Elevi de la Colegiul „Dragoș Vodă” din Sighetu Marmației, calificați la Concursul Național de Chimie „Lazăr Edeleanu” - 11 ore în urmă
Miculaiciuc Andrei, în vizorul ANI pentru fals în declarații - 11 ore în urmă
Perechea David Soponar și Izabella Bartha de la DanceLight Studio Baia Mare, în Lotul Național al României - 11 ore în urmă
Adunare și sărbătoare în comunitatea armeană din Baia Mare - 12 ore în urmă
Ziua Mondială a Scriitorilor, marcată la Filiala „Nicolae Iorga” a Bibliotecii Județene „Petre Dulfu” - 13 ore în urmă
Precizări ITM Maramureș despre registrul electronic de evidență a zilierilor
Odată cu intrarea în vigoare a Ordinului ministrului muncii și protecției sociale nr. 1.140/2020 începând cu data de 25 iulie 2020 beneficiarii au obligația să țină evidența zilierilor în Registrul electronic de evidență a zilierilor.
În ceea ce privește punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri, republicată, cu modificările și completările ulterioare, facem următoarele precizări:
- Ordinul ministrului muncii și protecției sociale nr. 1.140/2020 stabilește metodologia de întocmire și transmitere a registrului electronic de evidență a zilierilor, precum și înregistrările care se efectuează în acesta;
- Potrivit alin. (1) al art. V din OUG nr. 26/2019, prevederile de la art. I pct. 5 si 7 se aplică începând cu data intrării în vigoare a ordinului ministrului muncii și protecției sociale, inclusiv cu cele aduse prin ordonanța de urgență menționată;
- Potrivit alin. (2) al art. V din OUG nr. 26/2019, la data intrării în vigoare a ordinului ministrului muncii și protecției sociale prevăzut la art. 4^1 din Legea nr. 52/2011, anexele 1 și 2 din Legea nr.52/2011 se abrogă.
Beneficiarii pot obţine parola pentru conectare la aplicația web aferentă Registrului electronic de evidență a zilierilor de la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) în a cărui rază teritorială îşi au sediul. Documentele necesare pentru obținerea sau reînnoirea parolei se găsesc în textul ordinului.
Numele de utilizator şi parola obţinute anterior de angajatori pentru accesarea spaţiului privat al angajatorului din portalul Inspecţiei Muncii, pot fi utilizate şi pentru conectare la aplicația web aferentă Registrului electronic de evidență a zilierilor, în cazul în care aceştia au calitatea de Beneficiar şi utilizează zilieri în condiţiile legii.
Registrul electronic de evidență a zilierilor poate fi completat și transmis direct din teren de către beneficiar / împuternicit sau persoane desemnate de către acesta – utilizatori, cu ajutorul aplicaţiei informatice pentru dispozitive mobile, denumită „Inspectia Muncii“. Aplicația „Inspectia Muncii“ poate fi descărcată gratuit din Google Play sau App Store. Registrul electronic de evidență a zilierilor poate fi completat și transmis de către utilizatori și prin intermediul aplicației web din portalul Inspecţiei Muncii.
În vederea completării şi transmiterii Registrului electronic de evidență a zilierilor, utilizatorii trebuie să completeze și să solicite electronic cererea de autorizare, denumită „Autorizare acces”, şi să obţină autorizarea accesului din partea Beneficiarului. Autorizarea accesului utilizatorilor care au transmis solicitarea electronică, se realizează de către Beneficiar din portalul Inspecţiei Muncii, prin conectare la aplicația web aferentă Registrului electronic de evidență a zilierilor.
Registrul electronic de evidență a zilierilor trebuie transmis on-line de către utilizatori, în conformitate cu instrucţiunile din manualele de utilizare ale aplicațiilor și cu prevederile ordinului ministrului muncii și protecției sociale nr. 1.140/2020. Registrele transmise se regăsesc în baza de date centrală a sistemului informatic, organizată la nivelul Inspecţiei Muncii.
Inspecţia Muncii pune la dispoziţia beneficiarilor/utilizatorilor un centru de suport tehnic, disponibil de luni până vineri în intervalul orar 09:00 – 18:00. Pentru suport tehnic sau sugestii referitoare la Registrul electronic de evidență a zilierilor, puteţi transmite e-mail la adresa suportzilieri@inspectiamuncii.ro.