Agentul de poliție rănit în accidentul de la Borșa are nevoie urgentă de sânge - 3 ore în urmă
Programul de vizitare a Memorialului Victimelor Comunismului și al Rezistenței de la Sighet, în aceste zile - 4 ore în urmă
Alocațiile de stat pentru copii vor crește de la 1 ianuarie 2025 - 18 ore în urmă
Mulți turiști au ales să petreacă Crăciunul la pensiunile din Maramureș - 18 ore în urmă
Programul ierarhilor maramureșeni, duminică, 29 decembrie - în urmă
Se fac înscrieri la Raliul Zăpezii, aflat la cea de-a XV a ediție - în urmă
Patinoarul, distracția copiilor aflați în vacanță - în urmă
Florian Mătăsaru, dirijorul Fanfarei Municipale, împlinește astăzi o frumoasă vârstă - 1 zi în urmă
Călătoria lui Anton Joseph la Nürnberg pe vremea COVIDULUI-19 – proză scurtă de Marian Ilea - 1 zi în urmă
Ce putem face cu mâncarea care ne-a rămas după Masa de Crăciun - 1 zi în urmă
Viza de flotant se va putea face automat
Printr-un proiect de lege înregistrat recent la Senat pentru dezbatere se intenționează modificarea OUG 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, cu scopul de a facilita obținerea vizei de flotant. Menţiunea privind stabilirea reşedinţei se va înscrie în actul de identitate la cererea persoanei fizice care locuieşte mai mult de 15 zile la adresa la care are locuinţa secundară, varianta actuală. Se va putea și automat, în format electronic, prin schimbul de informaţii dintre organul fiscal competent şi serviciul de evidenţă a persoanelor competente. Se va utiliza un formular standardizat, elaborat în acest sens, care conţine informaţiile necesare eliberării vizei de reşedinţă pentru persoanele care închiriază bunuri imobile cu destinaţia de spaţii de locuit.
De obținerea automată a vizei de flotant vor putea beneficia doar persoanele care închiriază spaţii de locuit în baza unui contract de închiriere ce a fost depus la organul fiscal competent.
Viza va putea fi acordată pe o perioadă ce nu va putea depăși termenul de valabilitate al actului de identitate.
Acum, mențiunea privind stabilirea reședinței se acordă pe perioade de până la un an.
Pentru obținerea vizei de flotant, solicitantul are nevoie de următoarele documente:
- cerere pentru viza de flotant (se poate obține și de pe site-ul primăriei)
- declarația pe proprie răspundere a solicitantului, din care să rezulte că locuiește mai mult de 15 zile pe lună la adresa respectivă
- actul de identitate al solicitantului sau pașaportul
- actul de identitate al găzduitorului (dacă este cazul)
- documentul prin care se face dovada adresei de domiciliu (original și copie). Proprietarul trebuie să fie prezent la depunerea acelor.
- o declarație pe proprie răspundere a găzduitorului din care să reiasă dacă la acea adresă locuiesc persoane care nu aparțin aceleași familii.
Lăcrimioara ZOTA