Alocațiile de stat pentru copii vor crește de la 1 ianuarie 2025 - 5 ore în urmă
Mulți turiști au ales să petreacă Crăciunul la pensiunile din Maramureș - 6 ore în urmă
Programul ierarhilor maramureșeni, duminică, 29 decembrie - 10 ore în urmă
Se fac înscrieri la Raliul Zăpezii, aflat la cea de-a XV a ediție - 11 ore în urmă
Patinoarul, distracția copiilor aflați în vacanță - 11 ore în urmă
Florian Mătăsaru, dirijorul Fanfarei Municipale, împlinește astăzi o frumoasă vârstă - 15 ore în urmă
Călătoria lui Anton Joseph la Nürnberg pe vremea COVIDULUI-19 – proză scurtă de Marian Ilea - 15 ore în urmă
Ce putem face cu mâncarea care ne-a rămas după Masa de Crăciun - 16 ore în urmă
Elevii Ansamblului „Flori de Maramureș”, participanți ai Festivalului de datini și obiceiuri de iarnă „Marmația” - 17 ore în urmă
Tinerii parohiei Dumbrăvița duc tradiția mai departe; Au colindat întreg satul, aducând bucurie și lumină prin scenetele tradiționale „Irod” și „Irodaş” - 1 zi în urmă
eDAC – o nouă aplicație rapidă folosită de polițiști pentru legitimarea persoanelor
Începând din 31 martie a fost operaționalizat de către Ministerul Afacerilor Interne un nou sistem de verificare a documentelor de identitate cu ocazia legitimării persoanelor sau al verificărilor autovehiculelor.
Sâmbătă seara, polițiștii Inspectoratului de Poliție al Județului Maramureș au acționat folosind aceste dispozitive electonice mobile (tablete sau telefoane) pe care este instalată aplicația eDAC.
Prin accesarea aplicației eDAC, polițiștii pot interoga, rapid și eficient, atât bazele de date ale autorităților române, cât și pe cele ce țin de spațiul Schengen.
Prin utilizarea de dispozitive mobile, se realizează o scanare rapidă a documentului prezentat de persoana verificată (carte de identitate, pașaport), aplicația oferind rapid datele de identificare ale acesteia, precum și eventuale alerte.
Astfel, se pot identifica la timp persoanele semnalate în bazele de date ca dispărute, urmărite sau în diverse situații de risc. În urma acestor alerte, polițiștii aplică imediat măsurile legale conform procedurilor și legislației în vigoare, în funcție de specificul fiecărui caz în parte.
În lipsa documentului de identitate, legitimarea se poate efectua și prin introducerea manuală, de către polițist, a datelor persoanei.
Prin intermediul acestui instrument, polițiștii vor putea realiza mai rapid verificările în teren, astfel interacțiunea polițist și persoană legitimată se va derula mult mai rapid.