Iarna revine în forță: schimbare bruscă de vreme - 10 ore în urmă
Ultimul sondaj Sociopol relevă o creștere semnificativă a intenției de vot pentru candidații cu orientări suveraniste - 11 ore în urmă
Vlad Pascu condamnat la 10 ani de închisoare - 11 ore în urmă
Psiholog psihoterapeut Cecilia Ardusătan: Când frica bate la ușă! - 13 ore în urmă
Măriuca Verdeș și Grupul Rădăcinilor Străbune vor participa la „Șezătoarea vicovenilor” - 14 ore în urmă
Concert VAMA în cadrul Festivalului Aproape Baia Mare; Când are loc evenimentul - 16 ore în urmă
Bugetul României pentru 2025 - 19 ore în urmă
Muzeul Maramureșean din Sighet derulează un proiect despre conservarea și promovarea patrimoniului cultural imaterial al lemnului - 19 ore în urmă
România își trimite tinerii campioni la Bakuriani 2025 - 19 ore în urmă
Dumnezeule, ce frumusețe! Presa britanică despre atmosfera de pe Arena Națională - 19 ore în urmă
Relații sănătoase vs. Relații toxice: Proiect de prevenire a violenței domestice
Joi, 18 februarie, polițiștii de prevenire au desfășurat prima activitate din cadrul proiectului educațional de prevenire a violenței domestice și a agresiunilor de natură sexuală, intitulat „Relații sănătoase vs. Relații toxice”. Proiectul se derulează în parteneriat cu Liceul Teoretic „Emil Racoviță” din Baia Mare, beneficiarii fiind elevii acestui liceu.
Probabil unii se vor întreba de ce un astfel de proiect în școli și nu în diferite instituții cu personal preponderant feminin. Răspunsul este pentru că acești tineri sunt la vârsta la care experimentează primele relații, iar interesul nostru e să încercăm să schimbăm unele tipare sociale, în care toleranța față de violență este una crescută, astfel încât generațiile care urmează să privească relațiile din altă perspectivă, una mai asumată.
În derularea acestui proiect elevii vor beneficia de doi specialiști, polițistul de prevenire și psihologul unității de învățământ. Polițistul va aborda perspectiva legislativă (formele violenței domestice, ordinul de protecție provizoriu, instituțiile care oferă sprijin victimelor, dar și agresorilor), iar psihologul pe cea psihologică (autocunoaștere, modalități de gestionare a conflictelor, dinamica dintr-un cuplu etc.).
Astfel, elevii vor fi capabili, pe de-o parte, să identifice comportamentele abuzive, vor ști ce drepturi au și cum îi apără legea în cazul în care sunt victime ale violenței domestice și, de asemenea, vor cunoaște consecințele penale în cazul în care adoptă comportamente violente. Pe de altă parte, vor reuși să se cunoască mai bine pe ei înșiși, să-și identifice anumite reacții și vor învăța cum să și le gestioneze pentru a trăi în armonie cu ei înșiși și cu cei din jur, precizează reprezentanții IPJ Maramureș.