Spectacol cosmic ascuns de nori - 1 oră în urmă
Poliția intensifică verificările în domeniul forestier - 2 ore în urmă
Controale APIA 2025: Ce trebuie să știe fermierii din Maramureș - 3 ore în urmă
ISU Maramureș la ceas de sărbătoare : Ziua Protecției Civile - 4 ore în urmă
Primul proiect european din istoria Instituției Prefectului Maramureș a fost finalizat - 6 ore în urmă
Psiholog psihoterapeut Cecilia Ardusătan, despre conflictele în relație - 7 ore în urmă
Atelierele „Șezătoare în Postu’ Mare” continuă la Târgu Lăpuș și în acest an - 7 ore în urmă
Amintiri din Fălciu - 7 ore în urmă
În Baia Sprie au fost reluate lucrările la primul Centru Multifuncțional - 7 ore în urmă
Vernisajul expoziției „Simfonia primăverii” la Baia Mare - 9 ore în urmă
Continuitatea aduce în județ 50.000.000 de euro
În mandatul 2012-2016, conducerea Consiliului Județean a aprobat finanțarea studiilor de fezabilitate pentru proiectul Drumul Nordului, proiect propus în perioada în care președinția Agenției de Dezvoltare Regională (ADR) Nord-Vest era deținută de Maramureș. Pentru că de multe ori astfel de studii de fezabilitate nu s-au mai concretizat în proiecte și finanțări, președintele de atunci, Zamfir Ciceu a fost ironizat la greu de „admiratorii” din media locală.
De altă părere a fost noua conducere a CJ, care a dus mai departe acest proiect, începând cu licitarea „Serviciilor de elaborare documentații tehnice, Segmentare studii de fezabilitate pentru tronsoanele din drumurile județene DJ 182B, DJ 108A, DJ 193 cuprinse în Traseul Regional Transilvania Nord – Drumul Nordului și întocmirea devizului general” (în august 2016) și depunerea proiectului la ADR Nord-Vest (noiembrie 2016). A urmat o perioadă de intens lobby în favoarea proiectului, în condițiile în care președinția acestei Agenții aparținea acum Clujului, județ ce jinduia la banii Maramureșului. Din fericire, nu s-a întâmplat ca în cazul aeroportului băimărean, când banii au fost transferați la Satu Mare. Pentru asta un merit îi revine și președintelui Gabriel Zetea, care a găsit sprijinul politic necesar pentru finanțarea proiectului, parafată în 27 octombrie (vezi foto). Dar nu cad în frecventul păcat de a pune realizarea în dreptul unui singur om, indiferent de poziția sa ierarhică, meritul revenind întregii echipe de proiect. Iată cum, prin continuitate – o chestiune ce ține de normalitate – în județ vor intra 50.000.000 de euro, iar infrastructura se va îmbunătăți.
Drumul Nordului e un proiect în valoare de 50 de milioane de euro și include: reabilitarea DJ 108D, sector limită județul Sălaj – Ariniș – Rodina – Gârdani (DJ 108A); reabilitare DJ108A, sector Gârdani – Fărcașa – Sârbi – Tămaia – Buzești – Ardusat (DJ 193) și DJ 193 sector Ardusat (intersecția cu DJ 108A) – limită de județ Satu Mare; reabilitare DJ 182C, DJ 182B – Coaș – Copalnic – Copalnic Mănăștur – Vad – Lăschia – Făurești – DJ 184 (Șurdești); reabilitare DJ 182 sector Șomcuta Mare (DN1C) – Coaș (int. DJ 182C); reabilitare DJ 182B sector Șomcuta Mare (DN 1C) – Coaș (int. DJ 182C); reabilitare DJ 193 Ardusat (interior DJ 108A) – Colțirea – Hideaga (DN1C). (A.G ).