Senator cu opt clase și două dosare penale? România, țara tuturor posibilităților - 44 minute în urmă
„Nedumeriții” Dan Țuțu și Cristi Manolescu aduc stand-up comedy la Baia Mare - 2 ore în urmă
Parada Absolvenților: O nouă tradiție sau doar o vorbă în vânt? - 2 ore în urmă
Ai bani, primești voucher de vacanță. N-ai bani, ….asta e! - 2 ore în urmă
Regina Maria schimbă stăpânul – sănătate privată cu acționariat străin - 3 ore în urmă
Ziua Internațională de Conștientizare a Autismului - 3 ore în urmă
Trei nominalizări pentru ”Tricolorul lunii martie” - 11 ore în urmă
Când nesimțirea devine principiu moral - 12 ore în urmă
Ziua Porților Deschise la Jandarmeria Maramureș - 14 ore în urmă
Tinerii din Sighet scapă de chirii exorbitante - 14 ore în urmă
Continuitatea aduce în județ 50.000.000 de euro
În mandatul 2012-2016, conducerea Consiliului Județean a aprobat finanțarea studiilor de fezabilitate pentru proiectul Drumul Nordului, proiect propus în perioada în care președinția Agenției de Dezvoltare Regională (ADR) Nord-Vest era deținută de Maramureș. Pentru că de multe ori astfel de studii de fezabilitate nu s-au mai concretizat în proiecte și finanțări, președintele de atunci, Zamfir Ciceu a fost ironizat la greu de „admiratorii” din media locală.
De altă părere a fost noua conducere a CJ, care a dus mai departe acest proiect, începând cu licitarea „Serviciilor de elaborare documentații tehnice, Segmentare studii de fezabilitate pentru tronsoanele din drumurile județene DJ 182B, DJ 108A, DJ 193 cuprinse în Traseul Regional Transilvania Nord – Drumul Nordului și întocmirea devizului general” (în august 2016) și depunerea proiectului la ADR Nord-Vest (noiembrie 2016). A urmat o perioadă de intens lobby în favoarea proiectului, în condițiile în care președinția acestei Agenții aparținea acum Clujului, județ ce jinduia la banii Maramureșului. Din fericire, nu s-a întâmplat ca în cazul aeroportului băimărean, când banii au fost transferați la Satu Mare. Pentru asta un merit îi revine și președintelui Gabriel Zetea, care a găsit sprijinul politic necesar pentru finanțarea proiectului, parafată în 27 octombrie (vezi foto). Dar nu cad în frecventul păcat de a pune realizarea în dreptul unui singur om, indiferent de poziția sa ierarhică, meritul revenind întregii echipe de proiect. Iată cum, prin continuitate – o chestiune ce ține de normalitate – în județ vor intra 50.000.000 de euro, iar infrastructura se va îmbunătăți.
Drumul Nordului e un proiect în valoare de 50 de milioane de euro și include: reabilitarea DJ 108D, sector limită județul Sălaj – Ariniș – Rodina – Gârdani (DJ 108A); reabilitare DJ108A, sector Gârdani – Fărcașa – Sârbi – Tămaia – Buzești – Ardusat (DJ 193) și DJ 193 sector Ardusat (intersecția cu DJ 108A) – limită de județ Satu Mare; reabilitare DJ 182C, DJ 182B – Coaș – Copalnic – Copalnic Mănăștur – Vad – Lăschia – Făurești – DJ 184 (Șurdești); reabilitare DJ 182 sector Șomcuta Mare (DN1C) – Coaș (int. DJ 182C); reabilitare DJ 182B sector Șomcuta Mare (DN 1C) – Coaș (int. DJ 182C); reabilitare DJ 193 Ardusat (interior DJ 108A) – Colțirea – Hideaga (DN1C). (A.G ).