Victoria Darvai – prima interpretă profesionistă din nordul țării - 3 ore în urmă
Îndrăgitele artiste Suzana și Daciana Vlad au primit butonul de argint pentru numărul mare de abonați de Youtube - 5 ore în urmă
Prof. dr. Ioan Dorel Todea, despre Hollósy Simon și fondatorii „Școlii de Pictură Băimărene” - 9 ore în urmă
La Borșa: Schi nocturn gratuit pentru localnici și turiști - 9 ore în urmă
La Șuior se deschide oficial sezonul de schi - 9 ore în urmă
Voluntarii de la Crucea Roșie-Filiala Maramureș au adus bucurie de sărbători, în casele multor familii din mediul rural - 12 ore în urmă
Subvenții APIA pentru crescătorii de vaci de lapte, în anul 2025 - 13 ore în urmă
Îndrăgita crainică TV Sanda Țăranu împlinește 86 de ani - 13 ore în urmă
Obiceiuri, tradiții și superstiții de Sfântul Ioan Botezătorul - 14 ore în urmă
Praznicul Botezului Domnului la Catedrala Episcopală din Baia Mare - 15 ore în urmă
De ce e bun ”Bun de Maramureș”
Prin proiectul FoodChains 4 Europe (Lanțuri alimentare pentru Europa)” – finanțat prin Programul Interreg Europe și implementat de Consiliul Județean Maramureș în calitate de partener, în perioada 2017-2021 – se urmărește dezvoltarea și inovarea produselor locale și a producătorilor din cadrul lanțului alimentar. În acest proiect sunt implicate cinci regiuni : Greater Manchester (Marea Britanie), Varna (Bulgaria), Flevoland (Olanda), Maramureș (România) și Emilia-Romagna (Italia). În cadrul acestui proiect a apărut inițiativa ”Bun de Maramureș”. Marca ”Bun de Maramureș” a fost înregistrată, a fost rezervată denumirea Asociația ”Bun de Maramureș” și s-au organizat deja două ediții ale Târgului ”Bun de Maramureș”. Asociația ”Bun de Maramureș” urmează a se înființa până la sfârșitul anului și va trebui să-și asume rolul de a identifica produsele locale și producătorii maramureșeni care să aibă reprezentativitate, autenticitate și să aducă plus-valoare. Dar și de a stabili niște beneficii concrete pentru protejarea și promovarea produselor locale valoroase. ”În Maramures sunt 65 de producători tradiționali înregistrați, dar interesul a scăzut pentru că în piețe, la vânzare, nu se face nici o diferență între produsele certificate ca tradiționale și restul produselor, nu există niciun fel de facilități sau o departajare” – a precizat precizat Virgil Tânțaș, directorul Direcția pentru Agricultură Județeană Maramureș.
Pentru stabilirea liniilor de acțiune, la finalul lunii iunie a avut loc o întâlnire la care au participat reprezentanți ai conducerii CJ, Mihaela Lițe (managerul de proiect, șef al Biroului de Relații Internaționale a CJ), precum și reprezentanți ai mai multor instituții: Direcția pentru Agricultură Județeană Maramureș, Direcția Sanitar Veterinară și Siguranța Alimentelor, Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională, Maramureş, Centrul Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Maramureş, GAL Valea Izei-Moisei, GAL Maramureș Vest, GAL Mara Natur, CDIMM Maramureș, WWF România, Asociația EcoLogic, ASSOC Baia Mare, Prod Impex Baguette SRL, Andana Pan Baia Mare SRL, Ferma Zootehnică SRL, precum și UTCN Cluj-Napoca – Centrul Universitar Baia Mare.