Maramureșeanul Bogdan Roman, cel mai valoros sportiv al României la categoria 13-15 ani la Campionatul Național de Taekwon-Do ITF - 10 ore în urmă
Biserica „Cuvioasa Parascheva” din Desești, singura biserică de lemn din patrimoniul UNESCO în care se slujește în mod permanent - 14 ore în urmă
Gică Hagi, decorat cu ”Steaua României” în grad de cavaler - 14 ore în urmă
Adie vântul schimbării în AUR? Claudiu Târziu se delimitează (parțial) de declarațiile lui Călin Georgescu - 14 ore în urmă
Monahul Efrem de la Mănăstirea Bixad a trecut la cele veșnice; Era maramureșean la origine - 14 ore în urmă
Ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David vine la Baia Mare - 15 ore în urmă
Sezonul vacanțelor începe cu o schimbare importantă la Wizz Air: fără bani cash la bord! - 19 ore în urmă
România blindează granițele! Importurile de carne și lapte din Ungaria, suspendate de urgență - în urmă
O nouă acțiune de donare de sânge la Seini - în urmă
Ziua în care „Deșteaptă-te, române!” a răsunat în Basarabia - în urmă
Proiectul variantei ocolitoare Baia Mare a primit avizul pozitiv al Comitetului Interministerial
Un pas decisiv pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din Maramureș a fost făcut joi, odată cu obținerea avizului pozitiv din partea Comitetului Interministerial pentru Varianta Ocolitoare Baia Mare. La această ședință desfășurată la Ministerul Dezvoltării a fost prezent și președintele Consiliului Județean Maramureș, Gabriel Zetea, care a subliniat importanța acestui proiect pentru județ.
„Mai avem un singur pas oficial: emiterea Hotărârii de Guvern! Mă angajez ca, în câteva săptămâni să fiu prezent la Palatul Victoria, la ședința de Guvern, pentru a asista împreună la un moment istoric pentru orașul și județul nostru. Această variantă de ocolire va reduce timpii de trafic, va crește siguranța rutieră și va contribui la dezvoltarea economică a Maramureșului!” a declarat președintele CJ Maramureș, Gabriel Zetea.
Urmează licitația pentru execuție în anul 2025, proiectarea și în apoi șantierul propriu-zis.
La final vor fi 31,87 km de drum modernizat, 39 structuri (poduri, pasaje, viaducte), iar finanțarea de 3,2 miliarde lei vine prin fonduri europene și de la bugetul de stat. Drumul va avea protecție antiseismică conform normativelor moderne asigurând conectivitatea rutieră esențială cu DN1C și DX Someș, îmbunătățind fluxul de trafic între Baia Mare și Sighetu Marmației. Lucrările sunt etapizate astfel: etapa 1 (Sectoarele 1 și 2) – 19,68 km, 21 structuri, finanțare de 1,7 miliarde lei, iar etapa 2 (Sector 3) – 12,19 km, 22 structuri, finanțare de 1,5 miliarde lei . Un pas concret înainte arată că odată avizat Studiul de Fezabilitate, execuția lucrărilor va dura 24 de luni.
Administrația județeană se consultă permanent cu reprezentanții Primăriei Baia Mare, pentru ca acest proiect să avanseze rapid și eficient. „Toți pașii făcuți sunt discutați și coordonați împreună cu primarul Municipiului Baia Mare, Doru Dăncuș, partenerul nostru principal în acest proiect.” a subliniat președintele CJ Maramureș, Gabriel Zetea.
Consiliul Județean Maramureș își menține angajamentul ferm pentru implementarea acestui proiect esențial, iar obținerea avizului Comitetului Interministerial reprezintă un pas crucial pentru ca Varianta Ocolitoare Baia Mare să devină realitate. Investim în viitorul județului nostru și mergem mai departe cu marile proiecte de infrastructură!