Programul „Masă sănătoasă” continuă pentru cei peste 500.000 de copii din România - 11 minute în urmă
România, centrul șahului european în 2025 - 1 oră în urmă
Julia Sauter strălucește pe gheață: locul 8 după programul scurt la Europenele de la Tallinn 2025 - 1 oră în urmă
Târgu Lăpuș, Exercițiu de simulare a unui incendiu la Penny Market - 1 oră în urmă
Maramureș, inima patrimoniului carpatic - 2 ore în urmă
Îi prăznuim pe Sfinții Trei Ierarhi: Sfântul Vasile cel Mare, Sfântul Grigorie Teologul și Sfântul Ioan Gură de Aur - 2 ore în urmă
Workshop de linogravură la Școala Populară de Artă Baia Mare - 2 ore în urmă
Picturi semnate de Adrian Ghenie vor fi expuse, în premieră, la Muzeul Național Brukenthal - 4 ore în urmă
„Viața secretă a tablourilor (Cetatea de la Huszt)” – premieră la Teatrul Municipal Baia Mare - 15 ore în urmă
Biblioteca Județeană „Petre Dulfu” Baia Mare, a sărbătorit Ziua Internațională a Puzzle-ului - 16 ore în urmă
Alianța CHARTER lansează un nou raport dedicat analizei preliminare a neconcordanțelor existente între oferta de educație și formare și nevoile pieței muncii
Ca urmare a calității de membru contributiv al Comunității CHARTER – European Cultural Heritage Skills Alliance, Consiliul Județean Maramureș are oportunitatea de a disemina raportul referitor la analiza preliminară a neconcordanțelor existente între oferta de educație și formare din domeniul patrimoniului cultural și nevoile pieței muncii, punând la dispoziția comunității maramureșene rezultatele studiului.
Care sunt lacunele și nevoile profesioniștilor din domeniul patrimoniului cultural din Europa? Alianța CHARTER analizează principalele lacune ale ofertei de educație și formare existente la nivel european în domeniul patrimoniului cultural raportat la nevoile pieței muncii și propune modalități de îmbunătățire a raportului dintre cerere și ofertă. Prognoza rezultată din examinarea provocărilor cu care se confruntă profesioniștii în domeniul patrimoniului cultural din Europa, identifică necesitățile existente în materie de tehnologie, dezvoltare durabilă, colaborare, diversitate, finanțare și multe altele.
Documentul are ca scop analiza datelor colectate în vederea identificării perspectivelor de dezvoltare a carierei, de îmbunătățire a calității standardelor de certificare și optimizare a procesului de învățare. Identificarea carențelor și nevoilor care afectează dezvoltarea activităților profesionale în domeniul patrimoniului cultural permite examinarea unor soluții optime din punct de vedere al eficacității, eficienței, impactului, transferabilității și durabilității.
Această abordare calitativă evidențiază 14 politici de bune practici din regiunile afiliate la CHARTER. Raportul subliniază decalajele de competență în înțelegerea patrimoniului cultural ca ecosistem, experții subliniind nevoia de abordări practice în educație, eliminarea decalajelor dintre teorie și practică respectiv abordarea provocărilor legate de digitizare. În vederea încurajării învățării informale și non-formale, raportul recomandă modele precum comunități de practică, cercuri de învățare virtuoase și rețele profesionale de învățare pentru asigurarea flexibilității schimbului de cunoștințe la nivel european. Alte provocări menționate includ lipsa educației orientate spre aplicabilitate, decalajele între teorie și practică, necesitatea interconectării patrimoniului cu domeniul economic și social respectiv abordarea patrimoniului cultural ca ecosistem și resursă orientată spre viitor.
Datele analizate relevă faptul că arealul de nevoi emergente în sectorul patrimoniului cultural cuprind aspecte legate de tehnologie, dezvoltare durabilă, colaborare profesională, implicarea administrației publice, diversitate, posibilități de finanțare, utilitate socială, transfer de cunoștințe, clasificare ocupațională, standarde de certificare a calității și descrierea abilităților specifice. Printre diferitele concluzii și recomandări emise de acest raport, este accentuată importanța recunoașterea valorii metodelor de învățare non-formale și informale comparativ cu cele formale, datorită flexibilității lor în ceea ce privește timpul, locația și abordările de învățare.
Pentru ulterioare informații accesați raportul complet.