Psiholog psihoterapeut Cecilia Ardusătan: „Copiii au nevoie de limite, de modele sănătoase și de alternative reale la timpul petrecut pe ecrane” - 53 minute în urmă
Comisarul european pentru comerț, Maros Sefcovic, în misiune de reconciliere cu Washingtonul - 1 oră în urmă
David Popovici, cel mai rapid înotător din istorie la trei probe. ”De asta sunt tare mândru”, a mărturisit sportivul - 2 ore în urmă
Eveniment special în Baia Mare, la Colonia Pictorilor: „Heritage in Design”, născut din pasiunea pentru moștenirea culturală din văile Maramureșului voievodal - 2 ore în urmă
Lecție cu polițiști la Cupa României la box de la Sighet - 3 ore în urmă
În Săliștea de Sus va avea loc concertul de pricesne „Lăudați de Domnul” - 3 ore în urmă
Rezultat remarcabil: Iulia Ioana Vlad, Premiul I la Olimpiada Națională de Interpretare Instrumentală, Vocală și Studii Teoretice Muzicale - 3 ore în urmă
Palatul Copiilor Baia Mare a vernisat expoziția „Icoana între inspirație și creație” la sediul Ministerului Educației și Cercetării - 3 ore în urmă
Semaforizare în regim galben intermitent pe timpul nopții - 3 ore în urmă
O expoziție, două autoare - 5 ore în urmă
Alianța CHARTER lansează un nou raport dedicat analizei preliminare a neconcordanțelor existente între oferta de educație și formare și nevoile pieței muncii
Ca urmare a calității de membru contributiv al Comunității CHARTER – European Cultural Heritage Skills Alliance, Consiliul Județean Maramureș are oportunitatea de a disemina raportul referitor la analiza preliminară a neconcordanțelor existente între oferta de educație și formare din domeniul patrimoniului cultural și nevoile pieței muncii, punând la dispoziția comunității maramureșene rezultatele studiului.
Care sunt lacunele și nevoile profesioniștilor din domeniul patrimoniului cultural din Europa? Alianța CHARTER analizează principalele lacune ale ofertei de educație și formare existente la nivel european în domeniul patrimoniului cultural raportat la nevoile pieței muncii și propune modalități de îmbunătățire a raportului dintre cerere și ofertă. Prognoza rezultată din examinarea provocărilor cu care se confruntă profesioniștii în domeniul patrimoniului cultural din Europa, identifică necesitățile existente în materie de tehnologie, dezvoltare durabilă, colaborare, diversitate, finanțare și multe altele.
Documentul are ca scop analiza datelor colectate în vederea identificării perspectivelor de dezvoltare a carierei, de îmbunătățire a calității standardelor de certificare și optimizare a procesului de învățare. Identificarea carențelor și nevoilor care afectează dezvoltarea activităților profesionale în domeniul patrimoniului cultural permite examinarea unor soluții optime din punct de vedere al eficacității, eficienței, impactului, transferabilității și durabilității.
Această abordare calitativă evidențiază 14 politici de bune practici din regiunile afiliate la CHARTER. Raportul subliniază decalajele de competență în înțelegerea patrimoniului cultural ca ecosistem, experții subliniind nevoia de abordări practice în educație, eliminarea decalajelor dintre teorie și practică respectiv abordarea provocărilor legate de digitizare. În vederea încurajării învățării informale și non-formale, raportul recomandă modele precum comunități de practică, cercuri de învățare virtuoase și rețele profesionale de învățare pentru asigurarea flexibilității schimbului de cunoștințe la nivel european. Alte provocări menționate includ lipsa educației orientate spre aplicabilitate, decalajele între teorie și practică, necesitatea interconectării patrimoniului cu domeniul economic și social respectiv abordarea patrimoniului cultural ca ecosistem și resursă orientată spre viitor.
Datele analizate relevă faptul că arealul de nevoi emergente în sectorul patrimoniului cultural cuprind aspecte legate de tehnologie, dezvoltare durabilă, colaborare profesională, implicarea administrației publice, diversitate, posibilități de finanțare, utilitate socială, transfer de cunoștințe, clasificare ocupațională, standarde de certificare a calității și descrierea abilităților specifice. Printre diferitele concluzii și recomandări emise de acest raport, este accentuată importanța recunoașterea valorii metodelor de învățare non-formale și informale comparativ cu cele formale, datorită flexibilității lor în ceea ce privește timpul, locația și abordările de învățare.
Pentru ulterioare informații accesați raportul complet.