Psiholog psihoterapeut Cecilia Ardusătan: Liniștea care construiește încredere - 3 ore în urmă
În Ruscova se organizează „An Nou pe rit vechi” - 5 ore în urmă
În Târgu Lăpuș se va construi o creșă - 5 ore în urmă
Cum va fi marcată Ziua Culturii Naționale la Facultatea de Litere din Baia Mare - 5 ore în urmă
Artistul Florin Ștefan va susține un recital deosebit de nai la Muzeul Județean de Artă «Centrul Artistic Baia Mare» - 5 ore în urmă
Salvamont Maramureş recomandă turiștilor o atenţie sporită pe domeniile schiabile - 5 ore în urmă
Vize anuale obținute pe loc, pe raza municipiului Baia Mare - 8 ore în urmă
Aeroportul din Cluj Napoca a introdus o nouă destinație - 8 ore în urmă
Prima întâlnire din 2025 a membrilor Cenaclului Scriitorilor din Maramureș - 9 ore în urmă
Sunteți invitați să descoperiți expozițiile Centrului Cultural Pastoral Sfântul Iosif Mărturisitorul din Sighetu Marmației - 10 ore în urmă
Certificat de atestare fiscală la vânzarea sau cumpărarea unei locuințe sau a unui teren
Miercuri, 31 iulie, Ministerul Finanțelor a publicat un proiect de ordonanță pentru modificarea și completarea Legii nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală. Certificat de atestare fiscală, la vânzarea sau cumpărarea unei locuințe sau a unui teren. Cetățenii care au datorii la ANAF nu vor mai putea să își vândă locuințele sau terenurile. Potrivit unui proiect publicat recent de Ministerul de Finanțe, de fiecare dată când are loc un transfer al dreptului de proprietate asupra unor clădiri sau terenuri, proprietarii bunurilor și persoanele cărora li se transferă dreptul de proprietate vor fi obligați să prezinte la notar certificate de atestare fiscală.
Proiectul prevede, printre altele, obligativitatea solicitării prezentării certificatelor de atestare fiscală, ori de câte ori are loc un transfer al dreptului de proprietate asupra unor bunuri reprezentând clădiri și terenuri, atât de către proprietarul bunului, cât și de către persoana căreia i se transferă dreptul de proprietate.De asemenea, dacă proprietarul înregistrează obligații fiscale/bugetare restante, în certificatul de atestare fiscală se va menționea acordul ANAF de a se realiza operaținea de înstrăinare a bunului, și se va indica contul în care se vor vira sumele aferente achitării obligațiilor fiscale/bugetare datorate de către proprietar.
Cererea/Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscală se depune:
- la registratura organului fiscal central competent;
- prin poştă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire;
- prin intermediul serviciului „Spaţiu privat virtual” (SPV);
- prin intermediul sistemului informatic pus la dispoziţia autorităţilor şi instituţiilor publice din administraţia publică centrală şi locală în vederea furnizării de servicii;
- prin intermediul sistemului informatic pus la dispoziţia instituţiilor de credit, în spaţiul privat de pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
Certificatul de atestare fiscală se emite în maximum 3 zile lucrătoare de la data depunerii cererii şi poate fi utilizat de persoana interesată, pe o perioadă de până la 30 de zile de la data eliberării. În cazul certificatului de atestare fiscală eliberat pentru persoanele fizice care nu desfăşoară activităţi economice în mod independent sau nu exercită profesii libere, perioada în care poate fi utilizat este de până la 90 de zile de la data eliberării.
Lăcrimioara ZOTA