Adio plăți pe hectar? Reforma subvențiilor APIA - 6 minute în urmă
Care este exponatul lunii februarie la Muzeul Județean de Istorie și Arheologie Maramureș - 9 minute în urmă
Reînvierea unei tradiții: În Bontăieni s-a organizat cea de-a II-a ediție a „Șezătorii de altădată” - 21 minute în urmă
CFR reia planurile de electrificare a căii ferate în nord-vestul României - 3 ore în urmă
CNAS lansează o nouă ediție a Ghidului asiguratului - 3 ore în urmă
Podul peste Tisa ar trebui să fie gata la finalul acestui an - 4 ore în urmă
„Îi beteag de moarte și mănâncă cât poate” – cum a apărut acest proverb în Maramureș - 4 ore în urmă
Au fost lansate temele celei de-a XXIII-a ediții a Festivalului-Concurs Național de Satiră și Umor „Zâmbete în Prier” - 5 ore în urmă
Centrul Rivulus Pueris: Activităţile de club sunt în topul preferinţelor seniorilor băimăreni - 6 ore în urmă
“Istoria văzută prin ochii bunicilor”: Concurs de eseuri destinat elevilor de etnie ucraineană - 6 ore în urmă
CFR reia planurile de electrificare a căii ferate în nord-vestul României
În noiembrie 2023, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a inițiat licitații pentru elaborarea studiilor de fezabilitate necesare electrificării liniilor de cale ferată pe traseul Arad – Oradea – Satu Mare – Jibou – Dej, împărțit în trei loturi. Valoarea totală estimată a acestor studii era de aproximativ 40 de milioane de lei, cu o durată a contractelor de 30 de luni.
Detalii pe loturi:
- Lotul 1: Linia 328 Arad – Oradea, secțiunea Boiu Bihor – Oradea – Arad, cu o valoare estimată inițial la 6 milioane de lei.
- Lotul 2: Linia 400 Oradea – Carei – Satu Mare, cu un cost estimat de 13 milioane de lei.
- Lotul 3: Linia 401 și 412 Satu Mare – Baia Mare – Jibou – Dej.
După anunțul inițial, CFR nu a furnizat informații suplimentare privind progresul acestor proiecte. Cu toate acestea, în ianuarie 2025, compania a reluat demersurile pentru electrificarea rutei Oradea – Arad și Satu Mare, suplimentând bugetul alocat studiilor de fezabilitate. Astfel, pentru tronsonul Arad – Boiu Bihor, bugetul a fost majorat la 16,8 milioane de lei, semnificativ mai mult față de estimările inițiale.
În ceea ce privește lotul Satu Mare – Baia Mare – Jibou – Dej, informațiile rămân limitate. Deși CFR a scos la licitație studii de fezabilitate pentru electrificarea acestui tronson, nu există detalii clare despre stadiul actual al acestor proiecte.
În concluzie, deși CFR a făcut pași importanți în direcția electrificării unor secțiuni ale rețelei feroviare din nord-vestul României, anumite tronsoane, precum Satu Mare – Baia Mare – Jibou – Dej, necesită clarificări suplimentare și actualizări privind stadiul proiectelor.
Vasile Petrovan