Complot împotriva României – Șase persoane reținute de DIICOT pentru trădare, unul dintre ei fiind maramureșean - 1 oră în urmă
Preoții din Protopopiatul Chioar, alături de părintele protopop Coza Ciprian, au inițiat o acțiune de donare de sânge - 2 ore în urmă
EU și EUL (foileton 1) - 2 ore în urmă
Îndrăgita artistă Rafila Bărbos își serbează ziua de naștere - 2 ore în urmă
Maratonul olimpiadelor școlare 2025: peste 20 de competiții județene între 6 și 16 martie - 5 ore în urmă
Polițistele Secției 5 Poliție Rurală Ocna Șugatag au adus zâmbetul în ochii unei fetițe și speranța în privirea a două bunici - 5 ore în urmă
Dar de suflet pentru mama – O primă ediție plină de emoție și creație la Târgu Lăpuș - 5 ore în urmă
La Catedrala Episcopală Baia Mare se organizează Expoziția de Icoane „Chipuri din veac, în veci”, ediția a IX-a - 5 ore în urmă
Slujire arhierească la Mănăstirea Rohia - 7 ore în urmă
Terenurile din jurul Băii Mari, la mare căutare: tot mai mulți orășeni se mută la sat - 7 ore în urmă
CFR reia planurile de electrificare a căii ferate în nord-vestul României
În noiembrie 2023, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a inițiat licitații pentru elaborarea studiilor de fezabilitate necesare electrificării liniilor de cale ferată pe traseul Arad – Oradea – Satu Mare – Jibou – Dej, împărțit în trei loturi. Valoarea totală estimată a acestor studii era de aproximativ 40 de milioane de lei, cu o durată a contractelor de 30 de luni.
Detalii pe loturi:
- Lotul 1: Linia 328 Arad – Oradea, secțiunea Boiu Bihor – Oradea – Arad, cu o valoare estimată inițial la 6 milioane de lei.
- Lotul 2: Linia 400 Oradea – Carei – Satu Mare, cu un cost estimat de 13 milioane de lei.
- Lotul 3: Linia 401 și 412 Satu Mare – Baia Mare – Jibou – Dej.
După anunțul inițial, CFR nu a furnizat informații suplimentare privind progresul acestor proiecte. Cu toate acestea, în ianuarie 2025, compania a reluat demersurile pentru electrificarea rutei Oradea – Arad și Satu Mare, suplimentând bugetul alocat studiilor de fezabilitate. Astfel, pentru tronsonul Arad – Boiu Bihor, bugetul a fost majorat la 16,8 milioane de lei, semnificativ mai mult față de estimările inițiale.
În ceea ce privește lotul Satu Mare – Baia Mare – Jibou – Dej, informațiile rămân limitate. Deși CFR a scos la licitație studii de fezabilitate pentru electrificarea acestui tronson, nu există detalii clare despre stadiul actual al acestor proiecte.
În concluzie, deși CFR a făcut pași importanți în direcția electrificării unor secțiuni ale rețelei feroviare din nord-vestul României, anumite tronsoane, precum Satu Mare – Baia Mare – Jibou – Dej, necesită clarificări suplimentare și actualizări privind stadiul proiectelor.
Vasile Petrovan