Concursul ,,Flori cu șnur de mărțișor” și-a desemnat câștigătorii - 2 ore în urmă
O elevă de la Liceul Teoretic „Bogdan-Vodă” Vișeu de Sus, cel mai mare punctaj din Maramureș la faza județeană a Olimpiadei de Biologie - 3 ore în urmă
În comuna Fărcașa au demarat lucrările de modernizare a infrastructurii de iluminat public stradal - 3 ore în urmă
Horitoarea Floarea Ciuc din Breb a trecut la cele veșnice - 3 ore în urmă
Consultantul lui Călin Georgescu şi-a anunţat candidatura la alegerile prezidenţiale - 6 ore în urmă
Teofil Vlad, primul român care a cucerit cele mai înalte vârfuri de pe fiecare continent - 7 ore în urmă
Sportivi din cadrul Clubului Martial Arts Dojo Baia Mare, pe podium la Campionatul Național de Taekwon-do ITF - 7 ore în urmă
Eclipsa totală de Lună din 14 martie – un spectacol ceresc impresionant - 7 ore în urmă
La Muzeul Satului Baia Mare a debutat proiectul „Plantează o FLOARE, sădește un POM, fă-ți datoria de om”, alături de grupa mare C de la Grădinița cu Program Prelungit Târgu Lăpuș - 7 ore în urmă
Patriarhia Română îndeamnă la rugăciune pentru stingerea incendiilor de vegetație - 7 ore în urmă
„Citeşte-mi 100 de poveşti!”: Protocol de colaborare pentru implementarea unui proiect privind încurajarea lecturii în grădiniţă şi familie
Ministerul Educaţiei, Ministerul Culturii şi Asociaţia OvidiuRo au semnat marţi un protocol de colaborare pentru implementarea Programului „Citeşte-mi 100 de poveşti!”, care are rolul de a încuraja lectura în familie şi la grădiniţă.
Potrivit unui comunicat remis presei, după semnarea protocolului a avut loc lansarea online a programului naţional „Citeşte-mi 100 de poveşti!”.
Astfel, copiii vor avea oportunitatea de a participa la ateliere de lectură şi de a-şi dezvolta atenţia, vocabularul, imaginaţia şi mai ales motivaţia pentru învăţare.
Grădiniţele vor fi dotate cu un important fond de carte tipărită şi în format digital, iar copiii vor primi cărţi pentru acasă, pentru a încuraja lectura în familie”, afirmă sursa citată.
„Reducerea inechităţii este una dintre cele mai importante provocări ale educaţiei. Cele mai eficiente măsuri sunt cele care se iau încă din primii ani de viaţă ai copilului. De aceea, este esenţială asigurarea unei educaţii de calitate în creşe şi grădiniţe, sprijinind inclusiv familia pentru a putea oferi copiilor sprijinul necesar. În Proiectul „România Educată”, atât echitatea, cât şi educaţia timpurie sunt domenii cheie, cu obiective şi soluţii specifice. Proiectul OvidiuRo transformă aceste deziderate în practică, insuflând copiilor dragostea pentru lectură”, a afirmat Ligia Deca, consilier prezidenţial – Departamentul Educaţie şi Cercetare, potrivit comunicatului de presă.
Ministrul Educaţiei, Sorin Mihai Cîmpeanu, a declarat că astfel de proiecte îi apropie pe copii de şcoală.
„Înlăturăm barierele din calea educaţiei, ajutând preşcolarii să acceseze modalităţi moderne de educaţie, indiferent de mediul din care provin. Mulţi copii nu învaţă din cauza sărăciei, discriminării, sau accesului redus la mijloace de învăţare. Aceşti copii părăsesc şcoala înainte de a dobândi abilităţile şi cunoştinţele de bază necesare pentru a prospera în societate. Astfel de proiecte îi vor apropia de şcoală şi vor da startul esenţial în viaţă”, a spus Cîmpeanu, potrivit aceluiaşi comunicat.
Ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu, a susţinut că educaţia timpurie este cheia unei societăţi educate.
„Suntem încântaţi că facem parte din astfel de proiecte care se adresează viitorului României. Educaţia timpurie este cheia unei societăţi educate, care îşi valorifică în mod corespunzător resursele. Fără cultură ne pierdem identitatea, valorile şi nu evoluăm cu adevărat vreodată. Viitorul se construieşte astăzi, plecând de la cea mai importantă resursă: copiii. Mulţumim OvidiuRo că valorifică potenţialul preşcolarilor şi că rămâne pe acest drum al implicării”, a afirmat Bogdan Gheorghiu, citat în comunicat.
Parteneri ai proiectului sunt Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Ministerul Culturii, Asociaţia Cu Alte Cuvinte, Asociaţia Lectura şi Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice România, Fundaţia Noi Orizonturi.
Programul este înscris sub egida Proiectului „România Educată”, derulat de Administraţia Prezidenţială.