Maramureșeanul Bogdan Roman, cel mai valoros sportiv al României la categoria 13-15 ani la Campionatul Național de Taekwon-Do ITF - 10 ore în urmă
Biserica „Cuvioasa Parascheva” din Desești, singura biserică de lemn din patrimoniul UNESCO în care se slujește în mod permanent - 14 ore în urmă
Gică Hagi, decorat cu ”Steaua României” în grad de cavaler - 14 ore în urmă
Adie vântul schimbării în AUR? Claudiu Târziu se delimitează (parțial) de declarațiile lui Călin Georgescu - 15 ore în urmă
Monahul Efrem de la Mănăstirea Bixad a trecut la cele veșnice; Era maramureșean la origine - 15 ore în urmă
Ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David vine la Baia Mare - 16 ore în urmă
Sezonul vacanțelor începe cu o schimbare importantă la Wizz Air: fără bani cash la bord! - 19 ore în urmă
România blindează granițele! Importurile de carne și lapte din Ungaria, suspendate de urgență - în urmă
O nouă acțiune de donare de sânge la Seini - în urmă
Ziua în care „Deșteaptă-te, române!” a răsunat în Basarabia - în urmă
Consiliul Județean Maramureș reduce cheltuielile pentru deplasările internaționale
Consiliul Județean Maramureș a decis să adopte o abordare mai selectivă în ceea ce privește participarea la evenimentele de promovare turistică, atât pe plan național, cât și internațional. Președintele instituției a subliniat necesitatea reducerii cheltuielilor legate de deplasări și participări la astfel de evenimente, menționând că se va realiza o selecție riguroasă a invitațiilor primite.
Cu toate acestea, consilierii județeni au aprobat o listă de 13 evenimente la care Maramureșul ar urma să fie reprezentat în 2025. Prima participare este programată pentru perioada 11-12 februarie, la un târg de turism în Tel Aviv, Israel. Alte deplasări planificate pentru această lună includ târgurile de turism din Chișinău și București. De asemenea, pe agenda de promovare se regăsesc evenimente în orașe precum Paris (Franța), Berlin (Germania), Almaty (Kazahstan), Frankfurt (Germania), Varșovia (Polonia), Londra (Regatul Unit) și Barcelona (Spania).
Această strategie de participare selectivă la evenimente turistice se aliniază cu obiectivele stabilite în Strategia Sectorială de Dezvoltare și Promovare a Turismului în Maramureș pentru perioada 2021-2027, care pune accent pe utilizarea eficientă a resurselor și pe maximizarea impactului acțiunilor de promovare.
În plus, Organizația de Management al Destinației Județene Maramureș (OMD Maramureș), primul OMD avizat la nivel național, joacă un rol esențial în coordonarea eforturilor de promovare turistică. Conform directorului executiv, Paul Habina, OMD Maramureș a adoptat strategii de dezvoltare și marketing turistic, precum și planuri de acțiune menite să eficientizeze participarea la astfel de evenimente și să asigure o prezență relevantă a județului pe piața turistică internațională.
Prin această abordare, autoritățile maramureșene își propun să optimizeze resursele alocate promovării turistice, concentrându-se pe evenimente care oferă cele mai mari beneficii în termeni de vizibilitate și atragere a turiștilor.
Vasile Petrovan