Artistul Ionuț Uivaroși din Urmeniș, invitat în cadrul unui concert de pricesne în Austria - 4 ore în urmă
Joc de Lăsatul Secului în Rogoz: „Păstrăm cu drag acest obicei din bătrâni, care adună laolaltă fete și feciori, tineri și bătrâni, iubitori de tradiție” - 6 ore în urmă
Vizită oficială a Ambasadorului Japoniei în România la Sighetu Marmației - 6 ore în urmă
Biserica ortodoxă din Săbișa are un nou paroh - 7 ore în urmă
Lupta pentru protejarea agriculturii: fermierii cer măsuri urgente - 7 ore în urmă
Elevi de la Colegiul „Dragoș Vodă” din Sighetu Marmației, calificați la Concursul Național de Chimie „Lazăr Edeleanu” - 7 ore în urmă
Miculaiciuc Andrei, în vizorul ANI pentru fals în declarații - 8 ore în urmă
Perechea David Soponar și Izabella Bartha de la DanceLight Studio Baia Mare, în Lotul Național al României - 8 ore în urmă
Adunare și sărbătoare în comunitatea armeană din Baia Mare - 8 ore în urmă
Ziua Mondială a Scriitorilor, marcată la Filiala „Nicolae Iorga” a Bibliotecii Județene „Petre Dulfu” - 9 ore în urmă
Consumatorii din întreaga lume își sărbătoresc drepturile
Ziua mondială a drepturilor consumatorilor este marcată în fiecare an, în data de 15 martie, ca mijloc de sensibilizare la nivel mondial cu privire la drepturile şi nevoile consumatorilor. Se dorește a fi vocea la unison, a tuturor celor care solicită factorilor de decizie respectarea şi protejarea drepturilor tuturor consumatorilor. De a protesta faţă de abuzurile şi nedreptăţile sociale care subminează aceste drepturi. A fost lansată pentru prima dată, în 15 martie1983.
Ziua mondială a drepturilor consumatorilor a fost inspirată de preşedintele american John F. Kennedy, primul lider mondial care a făcut acest lucru. La 15 martie 1962, J.F. Kennedy, preşedintele Statelor Unite ale Americii, rostea către Congresul American un mesaj în care susţinea, pentru prima dată, existenţa a patru drepturi fundamentale ale consumatorilor: dreptul la securitate, dreptul la informare, dreptul de a fi ascultat şi dreptul de a alege produse şi servicii.
În România, acte normative care să reglementeze acest domeniu au apărut după anul 1990. La crearea sa, Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor nu avea autonomie, ci era parte integrantă a organismului ce se numea, pe atunci, Comisia Naţională pentru Standarde, Metrologie şi Calitate.
Provocarea actuală a instituţiilor şi asociaţiilor pentru drepturile consumatorilor este de a ajuta oamenii să treacă peste dificultăţile prezente, permiţând în acelaşi timp o tranziţie rapidă care să garanteze durabilitatea, securitatea şi accesibilitatea pe termen lung a drepturilor consumatorilor. Conform sursei citate, Ziua mondială a drepturilor consumatorilor este momentul în care provocările întâmpinate de consumatori sunt aduse în lumină, iar această zi este, totodată, şansa de a promova pe întregul mapamondul, protejarea şi respectarea nevoilor consumatorilor.
Lăcrimioara ZOTA