Beneficiile mierii poliflore pentru echilibrul hormonal și susținerea vitalității bărbaților - 5 ore în urmă
Marioara Murărescu – o legendă vie a folclorului românesc - 6 ore în urmă
Reacția Elenei Lasconi la atacurile lui Călin Georgescu - 6 ore în urmă
Alertă epidemiologică: Creștere alarmantă a cazurilor de gripă și infecții respiratorii - 6 ore în urmă
Moștenirea artistică a lui Klein József rămâne o parte importantă a patrimoniului cultural - 6 ore în urmă
Creșterea reprezentării UDMR în Maramureș - 6 ore în urmă
Tersánszky Józsi Jenő: băimăreanul care a refuzat să fie banal - 7 ore în urmă
Mănăstirea Moisei se pregătește de hramul de iarnă - 10 ore în urmă
La Biblioteca Județeană Baia Mare a avut loc o altă întâlnire din seria de conferințe „Provocările gândirii – incursiune în cunoașterea omului”, susținute de Marcel Mureșan - 10 ore în urmă
Povestea scrisului – o călătorie prin timp la Școala Gimnazială Baia-Sprie - 10 ore în urmă
Consumatorii din întreaga lume își sărbătoresc drepturile
Ziua mondială a drepturilor consumatorilor este marcată în fiecare an, în data de 15 martie, ca mijloc de sensibilizare la nivel mondial cu privire la drepturile şi nevoile consumatorilor. Se dorește a fi vocea la unison, a tuturor celor care solicită factorilor de decizie respectarea şi protejarea drepturilor tuturor consumatorilor. De a protesta faţă de abuzurile şi nedreptăţile sociale care subminează aceste drepturi. A fost lansată pentru prima dată, în 15 martie1983.
Ziua mondială a drepturilor consumatorilor a fost inspirată de preşedintele american John F. Kennedy, primul lider mondial care a făcut acest lucru. La 15 martie 1962, J.F. Kennedy, preşedintele Statelor Unite ale Americii, rostea către Congresul American un mesaj în care susţinea, pentru prima dată, existenţa a patru drepturi fundamentale ale consumatorilor: dreptul la securitate, dreptul la informare, dreptul de a fi ascultat şi dreptul de a alege produse şi servicii.
În România, acte normative care să reglementeze acest domeniu au apărut după anul 1990. La crearea sa, Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor nu avea autonomie, ci era parte integrantă a organismului ce se numea, pe atunci, Comisia Naţională pentru Standarde, Metrologie şi Calitate.
Provocarea actuală a instituţiilor şi asociaţiilor pentru drepturile consumatorilor este de a ajuta oamenii să treacă peste dificultăţile prezente, permiţând în acelaşi timp o tranziţie rapidă care să garanteze durabilitatea, securitatea şi accesibilitatea pe termen lung a drepturilor consumatorilor. Conform sursei citate, Ziua mondială a drepturilor consumatorilor este momentul în care provocările întâmpinate de consumatori sunt aduse în lumină, iar această zi este, totodată, şansa de a promova pe întregul mapamondul, protejarea şi respectarea nevoilor consumatorilor.
Lăcrimioara ZOTA