Cartea „Destin liric – Gheorghe Chivu”, autor prof. dr. Ioan Dorel Todea, va fi prezentată elevilor sigheteni - 22 minute în urmă
„Tehnici tradiționale de realizare a covoarelor, în România și Republica Moldova” va fi vernisată în Sighetu Marmației - 44 minute în urmă
Mai multe străzi din municipiul Baia Mare vor fi supuse unor lucrări pentru îmbunătățirea infrastructurii de apă și apă uzată. - 47 minute în urmă
Corupție în Parlamentul European? Anchetă belgiană ce vizează lobbyiști ai companiei Huawei - 53 minute în urmă
Schimbări majore în domeniul mediului: un maramureșean numit secretar de stat, un director demis - 57 minute în urmă
146 de ani de la nașterea lui Albert Einstein: O viață dedicată cunoașterii și umanității - 1 oră în urmă
Ce probleme au cauzat în Maramureș fenomenele meteorologice din această după-amiază - 11 ore în urmă
Rezultate remarcabile obținute de elevii Colegiului ”Dragoș Vodă” din Sighet la Concursul Național de Fizică PHI - 14 ore în urmă
Concertul de pricesne „Lumină pentru suflet de creștin” va avea loc în Târgu Lăpuș în Duminica Floriilor - 16 ore în urmă
De ce nu te odihnești bine noaptea deși ai dormit cel puțin 7 ore - 16 ore în urmă
De anul viitor, românii ar trebui să primească buletine electronice
Ministerul Afacerilor Interne supune dezbaterii publice un proiect de Ordonanță a Guvernului pentru modificarea şi completarea unor acte normative care cuprind dispoziții privind evidența persoanelor și actele de identitate ale cetățenilor români.
Mai exact, pentru a asigura cetățenilor exercitarea dreptului la liberă circulație pe teritoriul statelor membre ale Uniunii Europene, în condiții similare celorlalți cetățeni UE, România este obligată să emită acte electronice de identitate, începând din luna august a anului 2021. Iată câteva caracteristici ale acestora:
- prin intermediul noului buletin, românii vor putea, indiferent de locul în care se află (în țară sau în afara teritoriului național), să interacționeze online cu autoritățile administrației publice și să solicite prestarea de servicii publice. Prezența fizică a cetățeanului, la ghișeu, nu va mai fi necesară, acesta putând accesa de la distanță servicii, precum: înmatricularea unui autovehicul, obținerea unui certificat de cazier judiciar, a unor avize, autorizații sau a altor documente de la autoritățile publice, depunerea unor declarații personale prevăzute de lege ș.a;
- noul buletin va putea fi folosit pentru autentificarea în platforma informatică a asigurărilor de sănătate, asigurând astfel ”funcționalitatea de card de sănătate”;
- actul electronic de identitate se va elibera obligatoriu pentru persoane cu vârsta de 12 ani și, opțional, sub această vârstă, la solicitarea părinților sau a reprezentanților legali;
- oferă cetățenilor români cu domiciliul în străinătate posibilitatea de a obține un act electronic de identitate, fără a mai fi necesară stabilirea domiciliului în România.
Cei care nu doresc, din orice motiv, o carte electronică de identitate, va exista opțiunea de a solicita eliberarea unei cărți de identitate simple. Aceasta nu va conține elemente sau date electronice, dar va prezenta un grad ridicat de securitate.
Producerea noilor acte de identitate se va realiza, centralizat, de Compania Națională „Imprimeria Națională”.
Textul proiectului de act normativ poate fi consultat aici .Propunerile și opiniile persoanelor interesate pot fi transmise pe dgj_transparenta@mai.gov.ro.