Ministrul Educației va vizita mâine Școala Profesională Fărcașa - 9 minute în urmă
Un elev de la Școala Gimnazială „Vasile Alecsandri” Baia Mare s-a calificat cu nota 10 la etapa națională a Olimpiadei de Religie Ortodoxă - 34 minute în urmă
Micuții de la Grădinița cu Program Prelungit din Lucăcești s-au alăturat proiectului „Plantează o FLOARE, sădește un POM, fă-ți datoria de om” - 46 minute în urmă
Ora de religie în școli: Noua metodologie care ar putea schimba viitorul educației religioase - 2 ore în urmă
Editorialul de miercuri: O copilărie în plin comunism (I) - 4 ore în urmă
Au fost desemnați cei mai buni sportivi ai anului 2024: David Popovici și Simona Radiș - 4 ore în urmă
De Ziua Internațională a Poeziei: “Pietre care vorbesc…Pietre care cântă” la Muzeul de Mineralogie Baia Mare - 4 ore în urmă
Marcel Mureșan: O călătorie între certitudine și îndoială - 4 ore în urmă
Misterul morții lui Gheorghe Gheorghiu-Dej – eliminare discretă a serviciilor secrete sovietice? - 5 ore în urmă
„Marș pentru viață” organizat în Vișeu de Sus - 7 ore în urmă
Drumurile noastre toate, unele având de toate! (GALERIE FOTO)
Două dintre punctele din traficul din Maramureș, în care se petrec cel mai des accidente/incidente rutiere sunt trecerea la nivel cu calea ferată de la Hideaga și podul de la Dumbrăvița. Multă vreme au existat doar relatări de la aceste accidente, fără ca să se ia vreo măsură. Dar e binecunoscută butada lui Einstein care spune: ”Nebunia înseamnă să faci acelaşi lucru în mod repetat şi să te aştepţi să obţii alt rezultat”. În cazul de față să nu faci nimic în mod repetat și să te aştepţi să obţii alt rezultat; adică diminuarea accidentelor. Iată că, în mod conjunctural, la podul de la Dumbrăvița s-a luat o măsură. Înainte și după podul cu pricina au fost amplasat benzi de reducere a vitezei (vezi în galerie foto). S-a făcut marcarea DN 18 Baia Mare – Târgu Lăpuș, realizare care pune în evidență și terasamentul buclucaș (până îl va acoperi zăpada). Cu acest prilej s-au aplicat și acele rizuri de reducere a vitezei în apropierea podului. După cum marcată (dar pe stil vechi) a rămas și porțiunea de drum de la coborârea din Groși spre fostul Regal, afectată de alunecările de teren din decembrie 2017; adicătelea cu mult înainte ca DN 18 să intre în reabilitare (vezi foto deschidere). Reabilitare care nu s-a atins de acea zonă, iar beneficiarul – Consiliul Județean – s-a făcut că nu observă această ”omisiune”. Și uite-așa, avem dintr-un foc un drum și reabilitat, dar și ”alunecat”. De unde și titltul ”Drumurile noastre toate, unele având de toate! ”
În schimb, la Hideaga, nu s-a făcut mai nimic. De fapt, s-au amplasat niște parapeți de beton, care nu s-au dovedit a fi eficienți, dovadă că frecvența accidentelor nu a scăzut. Cel mai recent, a fost cel de duminică dimineața, când un BMW a ieșit în decor să privească mai de aproape boscheții din afara carosabilului (vezi foto în galerie). O fi o consolare faptul că nu au fost victime, dar asta nu înseamnă că trebuie renunțat la găsirea unei soluții ca astfel de lucruri să nu se mai întâmple. Desigur, o mare parte din vină revine și șoferilor, care nu respectă regulile de circulație. Dar realitatea accidentelor nu poate fi ignorată. În fond, mergând pe logica bătută a acelui „condus preventiv”, ar trebui ca nici la drumurile de munte care trec pe lângă prăpăstii să nu se pună parapeți, că doar e suficientă prevenția ca să nu ajungi în hău!