Semințe flori și semințe plante: alegeri inspirate pentru grădina ta - 11 ore în urmă
Incendiu la o braserie din Baia Mare - 11 ore în urmă
Psiholog psihoterapeut Cecilia Ardusătan: Oglinda relațiilor noastre – Lecțiile lui Guy Corneau - 15 ore în urmă
Examenul și lucrarea de licență devin obligatorii - în urmă
Scurte îndrumări tipiconale la Praznicul Botezului Domnului - în urmă
Iernile copilăriei de altădată erau despre haine tricotate de bunicuțe - în urmă
Off-road ilegal oprit la Cavnic - în urmă
Excursie pe Creasta Cocoșului în prima zi a noului an - în urmă
Câine accidentat pe pârtie; Salvamontiștii maramureșeni au intervenit imediat - 2 zile în urmă
O poveste de 102 ani: Viața mătușii Ioana din Maramureș, prezentată la Trinitas TV - 2 zile în urmă
„E timpul să nu mai dăm și noi ceva” este noul slogan al campaniei naţionale de prevenire a corupţiei, lansată de DGA
Ieri, 13 decembrie 2024, Direcţia Generală Anticorupţie (DGA), în parteneriat cu platforma Stop Contrabanda iniţiată de BAT România, a lansat campania naţională de prevenire a corupţiei, cu sloganul „E timpul să nu mai dăm și noi ceva”. Scopul principal al campaniei este de a creşte gradul de conştientizare asupra fenomenului corupţiei şi de a descuraja practicile de dare şi luare de mită, subliniind consecinţele legale şi sociale grave ale acestor fapte. Sloganul campaniei, „E timpul să nu mai dăm și noi ceva” a fost conceput pentru a contracara o mentalitate eronată potrivit căreia succesul sau rezolvarea unor situaţii se pot obţine şi prin mijloace nelegale.
În centrul campaniei se află o serie de iniţiative de comunicare care explică într-un limbaj simplu, accesibil şi direct riscurile la care se expun cei care aleg să ofere sau să accepte mită. Un studiu criminologic realizat de Ministerul Justiţiei împreună cu DGA indică faptul că valorile morale şi educaţia sunt principalii factori care pot preveni implicarea în fapte de corupţie. Aproape 68% dintre respondenţi consideră că educaţia joacă un rol esenţial în descurajarea acestor practici. În acest context, campania îşi propune să contribuie la schimbarea percepţiei publice şi să întărească ideea că un comportament integru este nu doar posibil, ci şi necesar.
Corupţia afectează familia, locul de muncă şi comunitatea, iar efectele sale se resimt pe termen lung.
Lăcrimioara ZOTA