PS Părinte Iustin a săvârșit Sfânta Liturghie la Paraclisul Episcopal - 43 minute în urmă
Biblioteca „Petre Dulfu” Baia Mare găzduiește vernisajul „Salonului de iarnă” al membrilor Asociației Artiștilor Plastici „Alexandru Șainelic” - 47 minute în urmă
40 de copilași au participat la concursul de șah Cupa „Luceafarul” - 1 oră în urmă
2024, an bogat în activități pentru Asociația Tinerilor Ortodocși ai Protopopiatului Baia Mare - 3 ore în urmă
Târgul „Nunta de la A la Z” are loc în perioada 14 – 16 februarie - 4 ore în urmă
Ansamblul „Coconii Deseștiului” face înscrieri - 4 ore în urmă
Galeria Hollósy din cadrul Coloniei Pictorilor Baia Mare găzduiește cinci expoziții personale, care pot fi vizitate până la finalul lunii - 6 ore în urmă
Viorica Pop și aportul său deosebit în păstrarea culturii tradiționale din Țara Lăpușului - 19 ore în urmă
De vorbă cu talentata Alexandra Țară: „Muzica mă face să mă simt împlinită și sper ca, prin darul meu, să pot aduce bucurie și emoție celor care mă ascultă” - în urmă
Mâine, în Baia Mare: Ceremonial militar și religios cu ocazia împlinirii a 15 ani de SMURD - în urmă
Echipa Somaschi a desfășurat lecții de alfabetizare pentru copiii din comunitatea Craica
Au trecut aproape 30 de ani de când Fundația Somaschi face parte din peisajul băimărean. Încă de la început, obiectivul acesteia a fost de a ajuta copiii din familiile defavorizate, prin programe de alfabetizare, lecții după orele de curs, vizite la Centrele de bătrâni și distribuirea de ajutoare sosite din Italia pentru persoanele fără posibilități financiare.
Pe o perioadă de trei săptămâni, reprezentanții fundației au mutat Centrul de alfabetizare de la sediu, în comunitatea Craica, făcând lecții cu un număr de aproximativ 70 de copii care frecventează școala. Aceștia nu au un mediu favorabil pentru lecții, masă și condiții de igienă. Avantajul acestei activități „în stradă”, a fost acela de a implica participarea a foarte mulți copii curioși, care s-au alăturat celorlalți, fiind fascinați de acest joc. Au desenat, au colorat, s-au jucat cu cifrele prin exerciții de matematică, exprimându-și dorința de a învăța lucruri noi.
Lucrul cu copii din zonele defavorizate necesită o abordare sensibilă și bine planificată, acești copii confruntându-se cu probleme economice, sociale și de educație. Astfel de activități îmbunătățesc abilitățile copiilor lipiți de posibilități, fiind esențiale în reducerea decalajelor educaționale.
Lăcrimioara ZOTA