Biserica „Cuvioasa Parascheva” din Desești, singura biserică de lemn din patrimoniul UNESCO în care se slujește în mod permanent - 2 ore în urmă
Gică Hagi, decorat cu ”Steaua României” în grad de cavaler - 3 ore în urmă
Adie vântul schimbării în AUR? Claudiu Târziu se delimitează (parțial) de declarațiile lui Călin Georgescu - 3 ore în urmă
Monahul Efrem de la Mănăstirea Bixad a trecut la cele veșnice; Era maramureșean la origine - 3 ore în urmă
Ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David vine la Baia Mare - 4 ore în urmă
Sezonul vacanțelor începe cu o schimbare importantă la Wizz Air: fără bani cash la bord! - 7 ore în urmă
România blindează granițele! Importurile de carne și lapte din Ungaria, suspendate de urgență - 8 ore în urmă
O nouă acțiune de donare de sânge la Seini - 10 ore în urmă
Ziua în care „Deșteaptă-te, române!” a răsunat în Basarabia - 10 ore în urmă
Măsuri pentru protejarea drepturilor românilor care muncesc în străinătate - 10 ore în urmă
Echipa Somaschi a desfășurat lecții de alfabetizare pentru copiii din comunitatea Craica
Au trecut aproape 30 de ani de când Fundația Somaschi face parte din peisajul băimărean. Încă de la început, obiectivul acesteia a fost de a ajuta copiii din familiile defavorizate, prin programe de alfabetizare, lecții după orele de curs, vizite la Centrele de bătrâni și distribuirea de ajutoare sosite din Italia pentru persoanele fără posibilități financiare.
Pe o perioadă de trei săptămâni, reprezentanții fundației au mutat Centrul de alfabetizare de la sediu, în comunitatea Craica, făcând lecții cu un număr de aproximativ 70 de copii care frecventează școala. Aceștia nu au un mediu favorabil pentru lecții, masă și condiții de igienă. Avantajul acestei activități „în stradă”, a fost acela de a implica participarea a foarte mulți copii curioși, care s-au alăturat celorlalți, fiind fascinați de acest joc. Au desenat, au colorat, s-au jucat cu cifrele prin exerciții de matematică, exprimându-și dorința de a învăța lucruri noi.
Lucrul cu copii din zonele defavorizate necesită o abordare sensibilă și bine planificată, acești copii confruntându-se cu probleme economice, sociale și de educație. Astfel de activități îmbunătățesc abilitățile copiilor lipiți de posibilități, fiind esențiale în reducerea decalajelor educaționale.
Lăcrimioara ZOTA