Rezultate remarcabile obținute de elevii Colegiului ”Dragoș Vodă” din Sighet la Concursul Național de Fizică PHI - 1 oră în urmă
Concertul de pricesne „Lumină pentru suflet de creștin” va avea loc în Târgu Lăpuș în Duminica Floriilor - 3 ore în urmă
De ce nu te odihnești bine noaptea deși ai dormit cel puțin 7 ore - 3 ore în urmă
Turneul Național de Educație Istorică 2025: Filme, regalitate și lecții vii despre trecut - 5 ore în urmă
12 Martie – zi plină pentru polițiștii maramureșeni - 6 ore în urmă
Echipa de robotică „Robocorns” a Colegiului Național „Vasile Lucaciu” Baia Mare se pregătește pentru Națională - 6 ore în urmă
În Târgu Lăpuș se va desfășura cea de-a VIII-a ediție a Festivalului de Pricesne „Lumină din Lumină” - 6 ore în urmă
Nouă provocare pentru elevi la Muzeul Județean de Istorie și Arheologie Maramureș - 7 ore în urmă
Vești bune pentru pensionari: Cum poți obține bani în plus la pensie dacă ai fost student - 7 ore în urmă
Meșterul popular Viorelia Butcure, alături de copilași la atelierele „Șezătoare în Postu’ Mare” din Târgu Lăpuș - 7 ore în urmă
FrieslandCampina își pregătește retragerea din România
Grupul olandez FrieslandCampina, unul dintre cei mai mari producători de lactate la nivel global și proprietarul brandului Napolact, intenționează să vândă operațiunile din România, conform unor surse citate de Ziarul Financiar. Potențiala tranzacție este estimată între 60 și 70 de milioane de euro.
Compania deține în România două unități de producție, în Baciu (Cluj) și Târgu Mureș, însă, de-a lungul anilor, a renunțat la mai multe fabrici. Printre cumpărătorii interesați s-ar număra grupul ungar Bonafarm, prin subsidiara Sole Mizo, și gigantul francez Danone. În timp ce Danone are deja o fabrică în București, Sole Mizo activează în România doar prin import și distribuție. În spatele Bonafarm se află miliardarul maghiar Sándor Csányi, președintele OTP Bank.
Pe piața locală, FrieslandCampina ocupă locul cinci în sectorul procesării laptelui, după Albalact, Danone, Olympus și Hochland. În 2023, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 564 de milioane de lei, în scădere cu 2% față de anul anterior, și a raportat o pierdere de 200.000 de lei, după un profit de 200.000 de lei în 2022. Cu un număr mediu de 491 de angajați, FrieslandCampina colaborează cu peste 1.000 de fermieri locali și colectează zilnic aproximativ 300.000 de litri de lapte.
FrieslandCampina România este parte a cooperativei olandeze Royal FrieslandCampina, una dintre cele mai mari din industria lactatelor, având peste 14.600 de fermieri membri în Olanda, Belgia și Germania. În România, grupul este prezent cu brandurile Napolact, Campina și Dots, oferind o gamă variată de produse lactate. Dintre acestea, Napolact este cel mai puternic brand local, având un portofoliu extins ce include lapte, iaurt, brânzeturi și unt.
O eventuală tranzacție ar putea schimba semnificativ echilibrul pe piața lactatelor din România, influențând atât lanțul de aprovizionare cu lapte, cât și preferințele consumatorilor.
Vasile Petrovan