Prof. Irina Doce este ambasador al județului Maramureș în cadrul proiectului „România ești TU” - 4 ore în urmă
Reorganizare la Casa de Asigurări de Sănătate Maramureș - 6 ore în urmă
Maramureșeanul Gavrilă Dunca a evoluat pe scena X Factor - 10 ore în urmă
Piața de la poarta casei: Zamfira Conț din Coruia vinde produse diverse din gospodăria proprie - 10 ore în urmă
Anul 2024 a fost cu multe proiecte, evenimente, expoziții și programe educaționale la Muzeul Maramureșan din Sighet - 11 ore în urmă
Gările din Maramureș, incluse într-un contract de curățenie pe patru ani - 12 ore în urmă
Klaus Iohannis: „Pentru a scuti România de această criză, demisionez din funcția de președinte al României” - 13 ore în urmă
Trageri de instrucție în data de 12 februarie; Vezi unde - 15 ore în urmă
Un tablou de mare valoare a fost transportat în siguranță cu ajutorul jandarmilor maramureșeni - 15 ore în urmă
Se organizează Șezătoare la Muzeul Satului din Baia Mare - 16 ore în urmă
FrieslandCampina își pregătește retragerea din România
Grupul olandez FrieslandCampina, unul dintre cei mai mari producători de lactate la nivel global și proprietarul brandului Napolact, intenționează să vândă operațiunile din România, conform unor surse citate de Ziarul Financiar. Potențiala tranzacție este estimată între 60 și 70 de milioane de euro.
Compania deține în România două unități de producție, în Baciu (Cluj) și Târgu Mureș, însă, de-a lungul anilor, a renunțat la mai multe fabrici. Printre cumpărătorii interesați s-ar număra grupul ungar Bonafarm, prin subsidiara Sole Mizo, și gigantul francez Danone. În timp ce Danone are deja o fabrică în București, Sole Mizo activează în România doar prin import și distribuție. În spatele Bonafarm se află miliardarul maghiar Sándor Csányi, președintele OTP Bank.
Pe piața locală, FrieslandCampina ocupă locul cinci în sectorul procesării laptelui, după Albalact, Danone, Olympus și Hochland. În 2023, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 564 de milioane de lei, în scădere cu 2% față de anul anterior, și a raportat o pierdere de 200.000 de lei, după un profit de 200.000 de lei în 2022. Cu un număr mediu de 491 de angajați, FrieslandCampina colaborează cu peste 1.000 de fermieri locali și colectează zilnic aproximativ 300.000 de litri de lapte.
FrieslandCampina România este parte a cooperativei olandeze Royal FrieslandCampina, una dintre cele mai mari din industria lactatelor, având peste 14.600 de fermieri membri în Olanda, Belgia și Germania. În România, grupul este prezent cu brandurile Napolact, Campina și Dots, oferind o gamă variată de produse lactate. Dintre acestea, Napolact este cel mai puternic brand local, având un portofoliu extins ce include lapte, iaurt, brânzeturi și unt.
O eventuală tranzacție ar putea schimba semnificativ echilibrul pe piața lactatelor din România, influențând atât lanțul de aprovizionare cu lapte, cât și preferințele consumatorilor.
Vasile Petrovan