Complot împotriva României – Șase persoane reținute de DIICOT pentru trădare - în urmă
Preoții din Protopopiatul Chioar, alături de părintele protopop Coza Ciprian, au inițiat o acțiune de donare de sânge - 24 minute în urmă
EU și EUL (foileton 1) - 30 minute în urmă
Îndrăgita artistă Rafila Bărbos își serbează ziua de naștere - 43 minute în urmă
Maratonul olimpiadelor școlare 2025: peste 20 de competiții județene între 6 și 16 martie - 4 ore în urmă
Polițistele Secției 5 Poliție Rurală Ocna Șugatag au adus zâmbetul în ochii unei fetițe și speranța în privirea a două bunici - 4 ore în urmă
Dar de suflet pentru mama – O primă ediție plină de emoție și creație la Târgu Lăpuș - 4 ore în urmă
La Catedrala Episcopală Baia Mare se organizează Expoziția de Icoane „Chipuri din veac, în veci”, ediția a IX-a - 4 ore în urmă
Slujire arhierească la Mănăstirea Rohia - 6 ore în urmă
Terenurile din jurul Băii Mari, la mare căutare: tot mai mulți orășeni se mută la sat - 6 ore în urmă
Apel al Facultății de Istorie din Iași pentru păstrarea Istoriei ca disciplină obligatorie, la toate specializările, în toți anii de liceu
Profesorii Facultății de Istorie a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași fac apel la solidaritate în rândul profesorilor de specialitate, inspectorilor școlari, cercetătorilor și muzeografilor, cerând păstrarea Istoriei ca disciplină obligatorie în toți anii de liceu. Apelul vine ca reacție la noile planuri-cadru propuse de Ministerul Educației, care elimină orele obligatorii de Istorie în clasele XI-XII pentru mai multe profiluri.
Reprezentanții facultății își exprimă public dezacordul și îngrijorarea, subliniind că Istoria este esențială atât pentru formarea viitorilor cetățeni, cât și pentru identitatea națională. Ei solicită sprijinul facultăților de profil din întreaga țară pentru inițierea unui memoriu adresat ministerului.
Și Facultatea de Istorie a Universității din București avertizează că reducerea drastică a orelor de Istorie riscă să transforme elevii în „analfabeți funcțional din punct de vedere istoric”, făcând imposibilă înțelegerea trecutului național și universal.
Cunoașterea istoriei nu este un simplu exercițiu academic, ci o necesitate fundamentală pentru formarea unor cetățeni responsabili, capabili să înțeleagă prezentul prin prisma trecutului. Fără o educație istorică solidă, riscăm să pierdem nu doar conexiunea cu identitatea noastră națională, ci și capacitatea de a învăța din greșelile trecutului. Istoria nu este doar o materie de studiu, ci un ghid esențial pentru viitor, oferindu-ne perspective critice și o mai bună înțelegere a lumii în care trăim.
Foto – Facultatea de Istorie UAIC