Cartea „Destin liric – Gheorghe Chivu”, autor prof. dr. Ioan Dorel Todea, va fi prezentată elevilor sigheteni - 1 oră în urmă
Expoziția „Tehnici tradiționale de realizare a covoarelor, în România și Republica Moldova” va fi vernisată în Sighetu Marmației - 1 oră în urmă
Mai multe străzi din municipiul Baia Mare vor fi supuse unor lucrări pentru îmbunătățirea infrastructurii de apă și apă uzată. - 2 ore în urmă
Corupție în Parlamentul European? Anchetă belgiană ce vizează lobbyiști ai companiei Huawei - 2 ore în urmă
Schimbări majore în domeniul mediului: un maramureșean numit secretar de stat, un director demis - 2 ore în urmă
146 de ani de la nașterea lui Albert Einstein: O viață dedicată cunoașterii și umanității - 2 ore în urmă
Ce probleme au cauzat în Maramureș fenomenele meteorologice din această după-amiază - 12 ore în urmă
Rezultate remarcabile obținute de elevii Colegiului ”Dragoș Vodă” din Sighet la Concursul Național de Fizică PHI - 15 ore în urmă
Concertul de pricesne „Lumină pentru suflet de creștin” va avea loc în Târgu Lăpuș în Duminica Floriilor - 16 ore în urmă
De ce nu te odihnești bine noaptea deși ai dormit cel puțin 7 ore - 17 ore în urmă
Aproape 1.400 de școli vor primi finanţare prin Programul pentru Reducerea Abandonului Şcolar; 31 sunt din Maramureș
Un număr de 1.391 de unităţi de învăţământ vor beneficia de finanţare în cadrul Programului Naţional pentru Reducerea Abandonului Şcolar, potrivit Agrepres.
Ministerul Educaţiei a anunţat joi că a finalizat selecţia proiectelor ce urmează a fi finanţate în prima etapă a Programului Naţional pentru Reducerea Abandonului Şcolar (PNRAS).
„Au fost depuse 1.474 de cereri de finanţare, dintre care 1.431 au fost declarate eligibile. (…) Pentru a veni cât mai rapid şi mai eficient în sprijinul solicitărilor comunităţii şcolare, deşi iniţial era prevăzută finanţarea a 750 de unităţi de învăţământ în această primă fază, Ministerul Educaţiei a decis să selecteze şi să finanţeze toate proiectele care îndeplinesc condiţiile de finanţare conform metodologiei. Astfel, toate cele 1.391 de unităţi de învăţământ care au obţinut minimum 6/10 puncte vor fi invitate să încheie contracte de finanţare în perioada următoare şi vor avea la dispoziţie trei ani pentru a atinge obiectivele propuse”, precizează Ministerul Educaţiei.
În cadrul PNRAS sunt eligibile toate unităţile de învăţământ cu risc ridicat şi mediu de abandon şcolar. Dintre cele 1.391 unităţi de învăţământ 1.114 sunt din mediul rural (80%) şi 277 din mediul urban (20%).
„Valoarea totală a granturilor finanţate este de peste 191 milioane euro + TVA; valoarea medie/grant este de 138.000 euro + TVA”, susţine aceeaşi sursă.
Programul Naţional pentru Reducerea Abandonului Şcolar este cuprins în cadrul Proiectului Naţional de Reformă „România Educată” şi a fost aprobat de Comisia Europeană pentru finanţare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă cu o valoare de 543 milioane euro. Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educaţie (MATE), care stă la baza implementării programului, este un instrument dezvoltat şi pilotat de Ministerul Educaţiei cu sprijinul Băncii Mondiale şi cu finanţare prin Instrumentul de asistenţă tehnică DG REFORM al Comisiei Europene.
„PNRAS reprezintă răspunsul Ministerului Educaţiei la problematica părăsirii timpurii a şcolii şi a abandonului şcolar, se adresează elevilor aflaţi în risc de abandon, în special elevi aparţinând grupurilor vulnerabile, elevi aparţinând minorităţii rome, elevi din mediul rural şi urban mic, elevi cu dizabilităţi sau cerinţe educaţionale speciale (CES), elevi din comunităţi dezavantajate economic, copii în risc de excluziune socială pe fondul sărăciei, lipsa locuinţei, familie monoparentală, familii dezorganizate, elevi expuşi altor riscuri sociale”, se mai arată în comunicat.
Conform practicilor internaţionale, PNRAS utilizează trei pârghii pentru a fi sustenabil:
- autonomia şcolii în utilizarea resurselor – granturile vor fi implementate direct de către unităţile de învăţământ, în colaborare cu comunitatea locală;
- răspundere pentru rezultate – sunt stabilite ţintele ce trebuie atinse la nivel de şcoală: o rată mai mare de înscriere, o rată mai mică de absenteism, o rată mai mare de participare la examenele naţionale, un procent mai mare de elevi care reuşesc să promoveze examenul de final de ciclu cu cel puţin nota 6;
- evaluare – monitorizarea elevilor detectaţi în risc de abandon pentru a fi sprijiniţi prin planuri individuale de învăţare.
În Maramureș, rezultatele înregistrate de unitățile de învățământ, înainte de contestații, sunt următoarele: din 35 de cereri de finanțare transmise, 31 de cereri au fost aprobate pentru a primi finanțarea.
Acestea sunt:
- Școala Gimnazială Remetea Chioarului
- Liceul Teoretic „Ioan Buteanu” Șomcuta Mare
- Școala Gimnazială „Ioan Slavici” Tăuții de Sus
- Școala Gimnazială „Petre Dulfu” Baia Mare
- Școala Gimnazială Baia Sprie
- Școala Gimnazială Nr. 7 Borșa
- Școala Gimnazială Câmpulung la Tisa
- Școala Gimnazială Valea Vișeului
- Școala Gimnazială Băsești
- Liceul Tehnologic Agricol „Alexiu Berinde” Seini
- Liceul Tehnologic „Traian Vuia” Tăuții-Măgherăuș
- Școala Gimnazială Nr. 1 Strâmtura
- Școala Gimnazială Săcel
- Școala Gimnazială „Vasile Alecsandri” Baia Mare
- Colegiul Economic „Pintea Viteazul” Cavnic
- Școala Gimnazială „Augustin Buzura” Copalnic-Mănăștur
- Școala Gimnazială „Mihai Viteazu” Valea Chioarului
- Școala Gimnazială „Regina Elisabeta” Băiuț
- Școala Gimnazială „Petöfi Sandor” Coltău
- Școala Gimnazială „Liviu Rebreanu” Dragomirești
- Școala Gimnazială Nr. 2 Sighetu Marmației
- Școala Gimnazială Șieu
- Școala Gimnazială Ardusat
- Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu” Baia Mare
- Școala Gimnazială „Octavian Goga” Baia Mare
- Școala Gimnazială Băița de sub Codru
- Școala Gimnazială Nr. 10 Sighetu Marmației
- Școala Gimnazială Lăpuș
- Școala Gimnazială Nr. 1 Leordina
- Școala Gimnazială „Florea Mureșanu” Suciu de Sus
- Școala Gimnazială Coroieni