În a doua zi de Crăciun, în Bogdan Vodă, pe Valea Izei, s-a organizat joc - 20 minute în urmă
Psiholog psihoterapeut Cecilia Ardusătan: Între Trecut și Viitor – Reflecții la cumpăna dintre ani - 59 minute în urmă
Diana Topan și Dorin Filip au lansat cântecul „Dragoste, parfum de floare rară” - 1 oră în urmă
Apel umanitar: O familie din Săcălășeni are nevoie de sprijin după ce locuința i-a fost grav afectată de un incendiu - 5 ore în urmă
Echipa de robotică a liceului „George Barițiu” Baia Mare, pe podium la prima etapă din cadrul competiției First Tech Challenge Romania - 8 ore în urmă
Opt ani de la întronizarea Preasfinţitului Părinte Iustin ca Episcop al Maramureșului și Sătmarului - 9 ore în urmă
La Sighetu Marmației debutează Festivalul de Datini și Obiceiuri de Iarnă „Marmația” - 10 ore în urmă
Locul ocupat de echipa de fotbal a României în clasamentul FIFA, la sfârșitul lui 2024 - în urmă
99 de ani de la moartea marelui poet rus, Serghei Esenin - în urmă
În a treia zi de Crăciun este sărbătorit Sfântul Ștefan - în urmă
Asociațiile de elevi din România critică decizia cu privire la prelungirea vacanței de primăvară
Asociațiile de elevi din România condamnă propunerea Ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, de a extinde vacanța de primăvara cu trei săptămâni, astfel încât aceasta să includă Paștele catolic și pe cel ortodox, dar și decalarea examenului de Evaluare Națională.
Marți, 23 martie, în timpul unei conferințe de presă Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat propunerea prelungirii vacanței de primăvară cu trei săptămâni pentru reducerea mobilității în perioada lunii aprilie. Astfel, vacanța de primăvara va fi între 2 aprilie și 4 mai.
În luna martie a anului 2020 s-a decis mutarea orelor în mediul online, în primă instanță pentru o perioadă de două săptămâni. De atunci, majoritatea elevilor și-au desfășurat orele în această manieră, care s-a dovedit a nu fi eficientă pentru elevii din România. În primul rând din lipsa unor metode clare de predare și evaluare, iar în al doilea rând, din cauza lipsei dispozitivelor și a accesului la internet pentru aproape un milion de elevi, alături de alt număr destul de mare de cadre didactice.
Asociațiile de elevi susțin că în aceste momente, mai mult ca niciodată, este nevoie de o predare efectivă, în special pentru elevii claselor terminale, care la sfârșitul acestui an școlar vor susține probele de Evaluarea Națională, respectiv de Bacalaureat și că singura soluție care ne poate ajuta, acum în ultima parte a anului școlar este prezența fizic și luarea tuturor măsurilor necesare în vederea recuperării și acumulării materiei.
În ciuda faptului că informațiile se asimilează mai greu în mediul online, lipsa predării totale pe o perioada de o luna ar însemna și mai multe lacune, lucru care va fi clar vizibil în rezultatele obținute la examenele naționale.
De asemenea, reprezentanții elevilor sunt de părere că predarea se poate face totuși online, dacă suspendarea cursurilor pentru cele 2 săptămâni se face în vederea scăderii numărului de cazuri, “soluția” MEC nefiind cu adevărat justificată. Elevii consideră că o lună de pauza este de neacceptat în situația de față și consideră măsura o bătaie de joc la adresa întregului sistem de educație.
Sorin Cîmpeanu a anunțat, de asemenea, faptul că examenul de Evaluare Națională în 2021 va fi reprogramat, astfel că elevii de clasa a opta vor susține examenul după cel de Bacalaureat și nu înainte cum prevedea structura anului școlar 2020-2021 până în prezent.
”În timpul orelor online, foarte multă materie nu a fost parcursă, deci, de ce să luăm o pauză atât de lungă, într-un moment atât de nepotrivit? Noi, elevii, nu am fost consultați în această privință, și suntem de părere că școala trebuie tratată cu seriozitate. Prin această vacanță prelungită, singurul lucru pe care l-am putea face, ar fi să irosim timp, timp în care o mare parte din materialele neparcurse ar putea fi recuperate” – spune Cristina-Alexandra Miculaiciuc, președinte AEM.