Marioara Murărescu – o legendă vie a folclorului românesc - 45 minute în urmă
Reacția Elenei Lasconi la atacurile lui Călin Georgescu - 48 minute în urmă
Alertă epidemiologică: Creștere alarmantă a cazurilor de gripă și infecții respiratorii - 52 minute în urmă
Moștenirea artistică a lui Klein József rămâne o parte importantă a patrimoniului cultural - 56 minute în urmă
Creșterea reprezentării UDMR în Maramureș - 1 oră în urmă
Tersánszky Józsi Jenő: băimăreanul care a refuzat să fie banal - 2 ore în urmă
Mănăstirea Moisei se pregătește de hramul de iarnă - 5 ore în urmă
La Biblioteca Județeană Baia Mare a avut loc o altă întâlnire din seria de conferințe „Provocările gândirii – incursiune în cunoașterea omului”, susținute de Marcel Mureșan - 5 ore în urmă
Povestea scrisului – o călătorie prin timp la Școala Gimnazială Baia-Sprie - 5 ore în urmă
Activitate de conștientizare la Școala „Ioan Mihalyi de Apșa” - 6 ore în urmă
Cercul pedagogic al managerilor unităților de învățământ din județul Maramureș
Miercuri, 20 noiembrie, la Colegiul de Arte Baia Mare, s-a desfășurat Cercul pedagogic al managerilor unităților de învățământ din județul Maramureș. Acesta constă în organizarea unor întâlniri regulate, unde se dezbate o temă specifică, de interes educațional. Aceste teme sunt alese pentru a facilita schimbul de experiențe, abordarea provocărilor din managementul educațional și identificarea unor bune practici, aplicabile în instituțiile școlare. De această dată s-a ales ca temă, impactul pe care directorul și directorul adjunct îl au în creșterea calității actului educativ, prin intermediul asistențelor la oră.
„Invitatul nostru a fost domnul Ciprian Ghișa, lector universitar UBB, director de școală, expert în management școlar, inspector pentru școlile britanice internaționale și profesor de istorie, căruia îi mulțumesc pentru deschiderea și disponibilitatea pe care le manifestă de fiecare dată la inițiativele care vizează creșterea calității predării în școlile din județul nostru. Am discutat despre ce înseamnă o lecție excelentă și despre faptul că orice profesor, indiferent de experiență, poate deveni mai bun, dacă are susținerea necesară din partea managerului școlii. Am reluat elementele pe care fiecare oră, indiferent de disciplină, trebuie să le conțină pentru a crește motivația elevilor pentru învățare și, implicit, rezultatele școlare: enunțarea clară a ceea ce se urmărește prin lecția predată și ce trebuie să știe să facă elevii la finalul orei, introducerea unui moment de literație în cadrul fiecărei lecții, ritmul lecției adaptat la specificul clasei, oferirea unui feedback eficient și, nu în ultimul rând, etapa de consolidare a cunoștințelor. Directorii de școli sunt cei care influențează performanţele unităţilor pe care le conduc, întrucât, prin acţiunile lor individuale şi chiar prin personalitatea lor, sunt în măsură să aducă schimbarea în bine. Mi-am exprimat, încă o dată, încrederea în colegii mei directori, îndemnându-i în același timp la responsabilitate și decizii luate în interesul copiilor pe care-i educăm”, a precizat Mihai Pop- insp. școlar general al ISJ Maramureș.
Lăcrimioara ZOTA