Beneficiile mierii poliflore pentru echilibrul hormonal și susținerea vitalității bărbaților - 5 ore în urmă
Marioara Murărescu – o legendă vie a folclorului românesc - 6 ore în urmă
Reacția Elenei Lasconi la atacurile lui Călin Georgescu - 6 ore în urmă
Alertă epidemiologică: Creștere alarmantă a cazurilor de gripă și infecții respiratorii - 6 ore în urmă
Moștenirea artistică a lui Klein József rămâne o parte importantă a patrimoniului cultural - 6 ore în urmă
Creșterea reprezentării UDMR în Maramureș - 6 ore în urmă
Tersánszky Józsi Jenő: băimăreanul care a refuzat să fie banal - 7 ore în urmă
Mănăstirea Moisei se pregătește de hramul de iarnă - 10 ore în urmă
La Biblioteca Județeană Baia Mare a avut loc o altă întâlnire din seria de conferințe „Provocările gândirii – incursiune în cunoașterea omului”, susținute de Marcel Mureșan - 10 ore în urmă
Povestea scrisului – o călătorie prin timp la Școala Gimnazială Baia-Sprie - 11 ore în urmă
Competențe digitale în școli pentru elevii din clasele primare
Ordinul ministrului Educației nr. 6.466 din 30 august 2024 privind aprobarea Cadrului de competențe digitale pentru elevi, publicat recent în Monitorul Oficial, face referire la elevii claselor primare. Aceștia ar trebui să știe să comunice online, pe mesagerie sau pe rețelele de socializare. De asemenea, ar trebui să poată salva poze, adrese web sau alte informații, pe dispozitive portabile. Toate acestea, cu sprijinul unui adult.
Potrivit ordinului citat, elevii din clasele primare trebuie să:
- cunoască funcțiile de bază și înțeleagă date digitale simple (de exemplu, text, imagine, video)
- identifice asemănări/deosebiri între obiecte din lumea reală și virtuală
- știe să caute și să acceseze date, informații și conținut în mediile digitale, cu sprijinul unui adult
- știe să aleagă surse de date, informații, conținut, cu sprijinul unui adult
- salveze poze, informații, adrese web pe dispozitive portabile, cu sprijinul unui adult
- găsească un film de o platformă video publică, o adresă favorită salvată în propriul dispozitiv, cu sprijinul unui adult
- utilizeze tehnologiile digitale și mijloace de comunicare simplă (de exemplu, mesagerie telefonică, rețele de socializare) , cu sprijinul unui adult
- să-și verifice propria identitate digital (acces la contul de pe platform de încățare a școlii)
- editeze conținut digital în diferite formate
- înțeleagă drepturile de autor și licențele și să le respecte, cu sprijinul unui adult
Lăcrimioara ZOTA