Pr. Adrian Dobreanu: „Să Îl întâmpinăm pe Hristos în Ierusalimul sufletelor noastre” – Meditație la Duminica Floriilor - 34 minute în urmă
Ryana Botar de la Școala Populară de Artă Baia Mare, locul II la Concursul de chitară clasică „Samus GuitArt” - 42 minute în urmă
Motiv de divorț? – noua teorie care răstoarnă toate miturile despre căsătorie - 54 minute în urmă
Diana Șoșoacă – ambasadoare de ocazie în SUA, la Mar-a-Lago - 1 oră în urmă
La Catedrala Episcopală din Baia Mare va avea loc procesiunea tradițională de Florii - 5 ore în urmă
Casa din Piața Gorki – proză de Marian Ilea (XI) - 5 ore în urmă
Sâmbăta lui Lazăr – ultima zi din Post în care se fac pomeniri pentru cei adormiţi - 7 ore în urmă
În Baia Mare s-a deschis Târgul de Florii – meșteri și meșteșuguri tradiționale maramureșene - 8 ore în urmă
Apel emoționant pentru un erou al muntelui - 9 ore în urmă
Investiția care poate salva România de la dezastrul ecologic - 9 ore în urmă
Educația continuă: 4.430 de elevi maramureșeni, din 78 de unități de învățământ, sunt cuprinși în Programul național pilot „Școala după școală”
Începând de luni, 8 martie, demarează cursurile remediale în cadrul Programului național pilot de tip „Școala după școală”, destinat elevilor până la clasa a VIII-a inclusiv, conform Ordinului ministrului educației, nr. 3.300 din 19 februarie 2021.
La nivelul județului Maramureș sunt cuprinși în program 4.430 de elevi, din 78 de unităţi de învăţământ, organizați în cadrul a 170 de grupe pentru învățământul primar, cu 2.209 de elevi și 170 de grupe pentru învățământul gimnazial, cu 2.221 de elevi.
Potrivit reprezentanților ISJ Maramureș, scopul principal al Programului naţional pilot de tip „Şcoala după şcoală“ este organizarea, în şcolile cu clase de învăţământ primar şi gimnazial, de activităţi remediale, în vederea acordării de sprijin elevilor pentru formarea competenţelor specifice, sporirea şanselor de succes şcolar, de acces la niveluri superioare de educaţie şi diminuarea riscului de părăsire timpurie a şcolii.
Sunt eligibili pentru a participa la Program, elevii până la clasa a VIII-a inclusiv, aflaţi în risc de părăsire timpurie a şcolii şi/sau în risc ori în situaţie de eşec şcolar, în special elevii care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activităţile educaţionale desfăşurate prin intermediul tehnologiei şi al internetului, precum şi elevii aparţinând grupurilor vulnerabile, cum ar fi elevi romi, elevi din mediul rural, elevi cu dizabilităţi şi elevi din comunităţile dezavantajate economic, care îndeplinesc cel puţin unul dintre următoarele criterii de eligibilitate:
- elevul nu a avut acces sau a avut acces deficitar la activităţile educaţionale desfăşurate prin intermediul tehnologiei şi al internetului, întrucât nu dispune de echipamente informatice proprii sau nu beneficiază de conexiune/conexiune fiabilă la internet;
- elevul se află în situaţie de corigenţă la sfârşitul semestrului I al anului şcolar 2020-2021 sau are situaţia şcolară neîncheiată la cel puţin o disciplină;
- elevul are nevoie de ore remediale, necesitate dovedită de rezultatele şcolare obţinute în semestrul anterior sau la evaluarea iniţială de la începutul semestrului în derulare.